الگوهای سرآمد زنان باید به دختران معرفی شوند/ 50 درصد طلاق ها به دلیل عدم آشنایی با آیین همسرداری

سرویس کردستان- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه نا آگاهی از حقوق و کرامت یکی از آسیب های حوزه زنان است، گفت: اسلام زنانی مانند حضرت فاطمه، حضرت آسیه و حضرت مریم را به عنوان الگو معرفی کرده است، و باید الگوی زنان سرآمد از سوی رسانه‌ها متناسب با فضای فعلی و نیاز کنونی جامعه معرفی شود.

به گزارش کرد پرس، فرانک قدسی در دیدار منتخب بانوان فرهیخته استان کردستان با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌ها ناشی از عدم اشرافیت دختران بر همسرداری و ۵۰ درصد دیگر نیز به نوع آموزش و تربیت خانواده‌ها برمی‌گردد، گفت: در سطح جامعه می‌بینیم به عرضه گذاشتن جاذبه‌های جنسیتی از سوی دختران معضلی است که دامن خود دختران را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز سن ازدواج دختران ما به سن ۲۸ تا ۳۰ سال رسیده که سن مناسبی نیست و اگر بخشی از این مهم به مشغله‌های درسی و شغلی دختران توجیه شود اما بخشی دیگر به تغییر مطالبات و نیازها و شیوه برآورده کردن نیازهای برمی‌گردد، گفت: مسوولیت پذیری در پسران نیز تغییر کرده و این مهم نیز در بالارفتن سن ازدواج اثرگذار است، مشکل امروز ما عدم آموزش هویت همسرداری و همسر یابی به دختران است و فکر می‌کنیم همه اینها باید در مدرسه و دانشگاه شکل گیرد در حالیکه خانواده بهترین نقش را در ارائه شیوه صحیح این موارد دارد.

قدسی یادآور شد: رفتار جنسی نیز از دیگر مسائل مهمی است که آموزش داده نمی‌شود و آنقدر محدودیت‌ها را در ضوابط عاطفی بین فرزندان رعایت کردیم که به این موارد آگاه نیستند و بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل عدم اشرافیت بر همسرداری است.

وی عنوان کرد: براساس آمارهای اعلام شده ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و این آسیبی جدی است که به تربیت دختران و آموزش خانواده برمی‌گردد و باید دختران را با حق و حقوق‌شان آگاه کرد.

وی اضافه کرد: امروزه اشتغال دختران و تشویق آنها به کار و تحصیل را شاهدیم اما متاسفانه متناسب با ورودشان به بازار کار کاری نشده و براورده نشدن مطالبات آنها موجب سرخوردگیشان خواهد شد که از لحاظ روانشناختی تبعات منفی دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اضافه کرد: رفتارهای سنتی در خانواده‌های روستایی و حاشیه شهرها نسبت به دختران، فریب و فرار دختران و یا گرفتار شدن آنها در جمع دوستان ناباب و مسایلی از این قبیل را از دیگر معضلات حوزه بانوان دانست و گفت: باید با توانمندسازی دوره‌های آموزشی توسط بانوان فرهیخته تلاش شود.

قدسی تصریح کرد: علیرغم اهمیت و نقش زنان روستایی در اقتصاد به زنان روستایی توجه نشده و این جفا در حد زنان روستایی است و بیمه کردن زنان خانه دار می‌تواند توجهی بر آنها باشد.

وی اضافه کرد: مهمتر از این قشرها زنان سرپرست خانوارها هستند که باید تن به کارهای طاقت فرسا دهند و چون وقت کافی برای تربیت فرزندان ندارند این هم آسیبی جدی در حوزه بانوان تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر زنان نقش برابر در رشد اجتماعی و توسعه دارند به همان نسبت انتظار دارند که در فرصت ها باید برابر به آنها توجه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: زنان باید باور شوند به عنوان کسانیکه در گسترش تعالیم دینی می‌توانند کمک کنند و لازم است با عزم جدی و ملی و برای هم‌افزایی بیشتر بتوانیم با آسیب‌ها مقابله کنیم.

کد خبر 60800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha