تغییر اعضای کمیسیون انتخابات و بازشماری دستی آرای سراسر عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - پارلمان عراق ضمن ملزم ساختن کمیسیون انتخابات به بازشماری دستی آرای انتخابات در سراسر کشور، تصمیم گرفت که اعضای شورای کمیسیاران کمیسیون را نیز تغییر دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، مجلس نمایندگان عراق عصر امروز (چهارشنبه) جلسه فوق العاده خود برای بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات این کشور را با حضور 172 نماینده از سر گرفت.

نمایندگان پارلمان عراق در ابتدای این جلسه به ریاست سلیم جبوری، طرح تشکیل یک کمیته پارلمانی حقیقت یاب در رابطه با انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی این کشور را به تصویب رساندند.

پارلمان عراق در ادامه جلسه امروز خود تصویب کرد که ماده 38 قانون انتخابات مجلس نمایندگان لغو شود، ماده جدیدی مبنی بر الزام کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور به بازشماری دستی آرای انتخابات در تمامی حوزه های رای گیری سراسر کشور از جمله حوزه های شاهد لغو نتایج با حضور نمایندگان جریان های سیاسی و عدم به کار گیری دستگاه الکترونیکی تسریع در اعلام نتایج انتخابات جای آن را بگیرد.

در این جلسه لغو نتایج انتخابات خارج از کشور، اردوگاه های آوارگان سراسر کشور، رای گیری مشروط و رای گیری ویژه اقلیم کردستان به استثنای آرای مربوط به سهمیه اقلیت ها نیز به تصویب نمایندگان پارلمان عراق رسید.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین تصمیم گرفتند که اعضای کنونی شورای کمیسیاران کمیسیون مستقل انتخابات و مدیران دفاتر کمیسیون در استان های این کشور بلا فاصله از کار برکنار شوند و تا زمان تایید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی اخیر از سوی دادگاه عالی فدرال، شورای عالی قضایی 9 قاضی را برای اداره شورای کمیسیاران و یک قاضی را برای هر یک از دفاتر استانی تعیین کند.

پارلمان عراق در این جلسه همچنین لایحه اصلاح قانون انتخابات پارلمان را به تصویب رساند و به توصیه های هیئت دولت در جلسه روز گذشته خود در رابطه با انتخابات پارلمانی اخیر نیز رای مثبت داد.

نمایندگان پارلمان عراق در پایان نیز تصمیم گرفتند که جلسه فوق العاده پارلمان در رابطه با انتخابات همچنان ادامه یابد و شنبه هفته آینده از سر گرفته شود.

کد خبر 60730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha