۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
شهردار مهاباد؛ همیشه غایب

سرویس آذربایجان غربی- رسانه ایی نبودن شهردار مهاباد، عدم پاسخگویی و عمدتا سکوت کردن در قبال موضوعات شکل گرفته از او چهره ی یک مسئول غایب را ساخته که تمایل ندارد حرفی در خصوص اقدامات شهرداری مهاباد بزند.

کردپرس- 20 آبان ماه سال گذشته مراسم معارفه شهردار جدید مهاباد انجام گرفت. "کامران علیزاده آذر"، شهردار جوانی که در مراسم معارفه اش " فقدان مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری " را عامل اختلال در سرعت رشد کمی و کیفی شهرها دانست. از آن زمان تا کنون 6 ماه و 10 روز می گذرد اما هنوز شهردار مهابادی نتوانسته مدیریت یکپارچه و هماهنگ را نمایان سازد و این را می شود از تناقض های گاه و بیگاه آرای شهردار با شورای شهر فهمید.

عدم اتفاق آرا از مسائل جزئی همچون دیزاین مبلمان شهری گرفته تا صدور پروانه ساخت، که با پیگیری های اصحاب رسانه در نهایت شورا و شهرداری متفق القول می شدند. اما در بیشتر موارد این شهردار بود که با سکوتش توپ را به میدان شورای شهر شوت می کرد و توانست با این کار لقب "شهردارهمیشه غایب" را نیز ازان خود کند. به نحوی که در جریان پرداخت حقوق کارگران و پرسنل شهرداری، این شورای شهر بود که تماما پاسخگوی فشارهای وارده بر بدنه ی شورا و شهرداری بود و این امر باعث شد سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد سکوت مجموعه ی شهرداری در خصوص عدم پرداخت حقوق پرسنل را به باد انتقاد بگیرد.

"شهردار همیشه غایبی" که گویا از این لقب هم چندان ناراحت نبود و در تمام مدت 6 ماهی که آغاز به کار کرده تنها به یک بار برگزاری جلسه ی علنی با اصحاب رسانه در روزهای پایانی سال 96 اکتفا کرد که اگر آن همه انتقادات و هجمه ی وارده از سوی پرسنل شهرداری در خصوص عدم پرداخت حقوقشان نبود، احتمالا شهردار جوان آن یک جلسه را هم برگزار نمی کرد.

کامران علیزاده آذر، در بدو ورودش به شهرداری مهاباد 3 مجوز ساخت صادر کرد که اساس محیط زیستی نداشتند. یکی صدور پروانه ی ساخت پمپ بنزین زیر تاج سد مهاباد و دو تای دیگر نیز پروانه ی ساخت در زمین هایی بود که 5 سال به بهانه ی حفظ کاربری فضای سبز شهری، معلق مانده بودند.

وی در برنامه ی پیشنهادی و عملیاتی خود در راستای "ایجاد شهر خلاق و هوشمند"، (حفاظت و صیانت از باغات و فضاهای سبز و توسعه آنها) را مد نظر قرار داده بود که این مورد تا کنون در حد یک شعار تبلیغاتی باقی مانده است و امیدواریم مجموعه ی شورا و شهرداری وعده های خود را به باد فراموشی نسپارند. هرچند تن زخم خورده ی زمین های دادگستری مهاباد خلاف این مدعا را ثابت می کند. زمین هایی که قرار است به جای حفظ و تبدیل به فضای سبز شهری به محل ساخت و ساز تبدیل شوند. این امر صدای شهروندان مهابادی را درآورد تا اینکه نماینده ی مهاباد شخصا وارد موضوع شد و صدور پروانه ی ساخت در خصوص آن دو قطعه زمین در اراضی دادگستری را کاملا غیر قانونی دانست و در این مورد از عملکرد شورا و شهرداری به شدت انتقاد کرد. اما "شهردارهمیشه غایب" باز هم سکوت کرد و سکوت کرد تا شاید این سکوت رفته رفته به پاشنه ی آشیلی برای او تبدیل شود و در سکوتش پارچه ی مخملی عملکرد و انتقادات از وی را بپوشاند.

در تنها جلسه ی علنی شهردار با اصحاب رسانه، علیزاده آذر گفت؛ «مغازه های پروژه ی مجتمع تجاری ساحل به مزایده گذاشته شده که نوبت اول به پایان رسیده و مرحله دوم آن به زودی آغاز می شود در افق این مزایده درآمد حاصل از آن ۶ تا ۷ میلیارد تومان برای شهرداری است که به صورت مرحله ای به حساب شهرداری واریز می شود».

علاوه بر این مغازه ها شهرداری که کلا با "تغییر کاربری" میانه ی خوبی دارد، در نظر دارد تا تنها پارکینگ این مجتمع را نیز به مجتمع تجاری تبدیل کند. مجتمعی که 925 مغازه دارد و قطعا پارکینگ یکی از ملزومات آن خواهد بود. اما شهردار محترم کمر به نابودی پارکینگ بسته و صرفا درآمدزایی بیشتر از حق تفکیک و فروش را ملاک قرار داده است. اینکه پس از تغییر کاربری پارکینگ، مسافران و مغازه داران خودروهای خود را کجا پارک می کنند و چه کسانی مسئول امنیت خودروی مسافران در نبود یک پارکینگ مناسب خواهند بود، سوالاتی است که "شهردارهمیشه غایب" باز هم پاسخ نداد و از همکاری با رسانه ها سرباز زد!

کد خبر 60665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha