لاوروف: نیروهای خارجی باید هرچه زودتر از جنوب سوریه خارج شوند

سرویس سوریه- وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که همه نیروهای غیر سوری باید هر چه زودتر منطقه کاهش تنش واقع در بخش جنوبی این کشور و در نزدیکی سرزمین های اشغالی را ترک کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی "دیدگاه های پریماکوف" در شهر مسکو اعلام کرد که تمامی نیروهای خارجی باید در سریع ترین زمان ممکن منطقه کاهش تنش واقع در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اردن و سرزمین های اشغالی را ترک کنند.

لاوروف ضمن اعلام این که روسیه، آمریکا و اردن پیشتر در رابطه با منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه به توافق های کاملا مشخصی دست یافتند و رژیم صهیونیستی نیز از همان ابتدا در جریان آنها قرار گرفته، تاکید کرد که در بر اساس آنها باید منطقه کاهش تنش باعث تقویت ثبات شود و تمامی نیروهای غیر سوری نیز از آن خارج شوند.

وزیر خارجه روسیه در این باره اظهار داشت: بر این باورم که خروج نیروهای خارجی از منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود و در حال حاضر نیز با همتایان آمریکایی و اردنی خود در رابطه با این مسئله گفت و گو می کنیم.

این در حالی است که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این که اردن پیشتر پیشنهاد داده نشست سه جانبه با آمریکا در رابطه با منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه، در سطح وزرای خارجه و در شهر امان برگزار شود، تاکید کرد که مسکو آماده شرکت در چنین نشستی است و منتظر پاسخ واشنگتن برای توافق بر سر جزئیات آن می باشد.

بوگدانوف در این باره خاطر نشان ساخت که روسیه از برقراری آتش بس در جنوب سوریه پشتیبانی می کند به شرط آن که خلایی ایجاد نشود تا تروریست ها و افراط گرایان آن را پر کنند و به همین دلیل نیز تاکید دارد که مناطق کاهش تنش باید تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه باشد.

کد خبر 60313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha