استراتژی جدید آمریکا برای دفاع از مناطق تحت کنترل کُردها

سرویس جهان- جوآن کول معتقد است آمریکا از طریق ماموریت خزنده به دنبال دفاع از مناطق تحت کنترل کردها در سوریه و ادامه حضور خود در این کشور است.

به گزارش کردپرس، آمریکا با وجود این که بر خروج نیروهای این کشور در سوریه بعد از شکست داعش تاکید کرده است اما در دو مورد در مقابل پیشروی نیروهای نزدیک به دولت سوریه در منطقه دیرالزور که شبه نظامیان غیررسمی روسی نیز در یکی از این عملیات پیشروی نیروهای سوری شرکت داشتند، ایستاد و اقدام به گلوله باران کردن این نیروها کرد.

دکتر جوآن کول استاد تاریخ دانشگاه میشیگان معتقد است آمریکا در ابتدا در قالب مبارزه با داعش و نابودی این نیرو به سوریه آمد و از نیروهای کرد حمایت کرد اما ادامه حضور این کشور باعث شکل گرفتن یک منطقه خودگردان کردی در شمال سوریه شد.

دکتر جوآن کول در یادداشتی که در سایت تحلیلی تروث دیگ منتشر شده معتقد است در واقع، آمریکا قصد بیرون رفتن از سوریه را ندارد و در قابل استراتژی جدیدی به نام «ماموریت خزنده» قصد دارد از مناطق تحت کنترل کُردهای سوریه دفاع کند.

وی می گوید آمریکا در قالب این نوع ماموریت حتی اقدام به مقابله با نیروهای دولتی سوریه کرده است. اما این استراتژی آمریکا در ویتنام امتحان خود را پس داده و موفق نبوده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 60213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha