موج انتقاد فعالان اجتماعی از سخنان نماینده بوکان در روز استیضاح وزیر کار

سرویس آذربایجان غربی- انتقاد نماینده بوکان از انتصاب یک پیرانشهری به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور موجی از انتقادات فعالان اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «محمد قسیم عثمانی» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در جلسه استیضاح ربیعی که روز سه شنبه برگزار شد، ربیعی را استاد گماردن افراد متخصص در تخصصهای غیرمرتبط خواند و خطاب به وی گفت: ««... شما متخصص جامعه شناسی را به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه ای منصوب کرده اید و گزارش می کنید چون یک نفر کُرد و اهل سنت را انتخاب کرده ام به همین دلیل از استیضاح انصراف دهید، شما با این کار خود نه تنها راه را برای اهل سنت باز نکردید بلکه کاری کردید که یک متخصص جامعه شناسی در محلی قرار گیرد که موفق نشود و زمینه به کارگیری نیروهای توانمند ما فراهم نیاید لذا شما اگر دلسوز بودید، از این متخصص در حوزه تخصصی خود استفاده می کردید.»

اشاره عثماني به انتخاب سليمان پاک‌سرشت(متولد پیرانشهر)، جامعه‌شناس و دانشيار دانشگاه بوعلي سينا، به‌عنوان رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور است.که این سخنان وی موجی از انتقادات فعالان اجتماعی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

«دکتر صلاح الدین خدیو» پژوهشگر مهابادی در واکنش به سخنان نماینده بوکان در تویتر نوشت: «نوع رفتار نماینده بوکان و بویژه مخالفتش با انتصاب یک پژوهشگر نمونه کرد برای ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور و معاونت وزیر- احتمالا بلندپایه ترین مقام اداری کردزبان- به عنوان دلیل مخالفت با ربیعی، به آسانی از حافظه جمعی مردم کردستان نمی رود.»

در همین ارتباط، «عبدالعزیز مولودی» نویسنده و فعال اجتماعی بوکان، در کانال تلگرامی خود ضمن همراهی با سخنان دکتر خدیو، نوشت: پاسخگو نبودن نمایندگان به افکار عمومی حوزه انتخابیه ی خود، عامل موثری در موضع گیری های آشفته از این دست است. اگر وزیر محترم کارهایی در کارنامه ی خود داشته است که مجددا رای اعتماد –هر چند ضعیف – بگیرد، بدون تردید یکی از آنها بکارگیری دکتر پاکسرشت به عنوان تکنوکراتی کرد است که تاکنون چنین انتخابهایی با مشکل روبرو بوده است. به نظر می رسد که لازم است نماینده ی محترم تلاش نمایند تا همانند اقای ربیعی در بکارگیری دانش آموختگان کرد متخصصی که حتی برخی از آنها از خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و متاسفانه به دلیل عدم حمایت جدی از انها – علیرغم مراجعه - نتوانسته اند حداقلی از شغل و مقام درخور خود برخوردار شوند، تلاش نمایند.

«اردشیر پشنگ»، انتقاد عثمانی از انتصاب یک کرد اهل سنت به عنوان معاون وزیر را «گل به خودی» خواند و در یادداشتی نوشت: « سلیمان پاک سرشت احتمالا نه بخاطر کُرد و سنی بودنش و نه به گواه وزیر کار بلکه به گواه کارنامه و رزومه علمی و کاری اش، از انتخاب های شایسته و قابل دفاع دولت بطور عام و وزیر کار بطور خاص در این وزارتخانه به شمار می رود!»

وی ضمن اشاره به عدم حضور اهل سنت در کابینه دولت ، در بخشی از یادداشت خود نوشت: «باید از آقای عثمانی بپرسیم چگونه است در چنین شرایطی و در واقعیاتی اینچنینی، آشکارا خود به ریشه نحیف تنها معاون وزیر موجود در دولت به عنوان بخشی از استدلال تان برای استیضاح تیشه می زنید؟ تو گویی همه وزرا و مدیران و صاحب منصبان در ایران و جهان دارای دانش تخصصی و آکادمیک در حوزه کاری خود هستند! و اتفاقا برخلاف استدلال شما، در زمینه تخصص و تجربه جناب پاک سرشت باید تاکید کرد که وی از شایستگان این حوزه به شماره می روند!»

پشنگ در پایان یادداشت خود نوشت: متاسفانه این عدم درک استراتژیک از واقعیات و تنظیم برنامه و هدف گذاری برای نخستین بار نبوده که اتفاق افتاده و بطور مثال در همین سالجاری عدم هماهنگی نمایندگان اهل سنت مجلس نیز باعث گردید تا در انتخابات هیات رئیسه به دلیل تعدد کاندیدا، نفری در هیات رئیسه نداشته باشند! و در پایان می بایست یادآور شد که در این آشفته بازار پرهیاهو و پررقابت نه فرصت و نه مجال و جای گل به خودی زدن است!

کد خبر 55567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha