تصمیم‌گیری در مورد توافق با بغداد توسط پارلمان و هیئت‌وزیران اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پارلمان و هیئت وزیران اقلیم کردستان به زودی نشستی را برای تصمیم گیری در مورد توافق با بغداد و سهم اقلیم از بودجه 2018 عراق برگزار می‌کنند.

به گزارش کردپرس، روابط میان اقلیم کردستان و دولت عراق طی سال های اخیر با اختلافات و تنش های بسیاری همراه بوده که ین اختلافات به قطع پرداخت بودجه و حقوق کارمندان اقلیم از سوی بغداد شده و برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان تنش موجود در این روابط را تشدید کرده و درهای گفتگو میان طرفین را بست.

اما در حالی که با میانجیگری کشورهای خارجی گفتگوهای مختصری میان اربیل و بغداد آغاز شده بود، دولت عراق در اقدامی سهم اقلیم کردستان را از بودجه 2018 عراق از 17 درصد سال های پیش که بر اساس توافق میان اربیل و بغداد تعیین شده بود به 12.67 درصد کاهش داده و تصویب این بودجه تنش و اختلافات فی‌مابین را تشدید کرد و نمایندگان کرد مجلس عراق احزاب اقلیم خروج از عرصه سیاسی عراق را در این شرایط ضروری می دانند.

اما قرار است که هیئت وزیران و پارلمان کردستان در نشستی در پارلمان کردستان در مورد شرایط فعلی و توافق با بغداد و نیز سهم اقلیم از بودجه 2018 به صورت مشترک تصمیم گیری کنند.

هنوز زمان دقیقی برگزاری این نشست مشخص نشده، اما صفین دزه یی سخنگوی هیئت وزیران اقلیم کردستان در این مورد تأکید کرده که نشست مذکور به زودی برگزار می شود.

عزت صابر رئیس کمیسیون اقتصادی در پارلمان کردستان در این خصوص گفت که اقلیم در این شرایط دو گزینه را در پیش رو دارد، یا باید خود از درآمدهای داخلی هزینه های مورد نیاز خود را تأمین کند و یا اینکه با بغداد به توافق رسیده و بودجه تعیین شده را دریافت کند و پارلمان کردستان هیئت وزیران در انتخاب یکی از این دو گزینه مخیر کرده است.

کد خبر 55176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha