نمایندگان مجلس طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" را تصویب کنند

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: توصیه من به نمایندگان مجلس این است که طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" را تصویب کنند.

به گزارش کردپرس؛ آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: خداوند فاطمه (س) را مایه خیر و برکت برای بشریت قرار داد و او را کوثر به معنی خیر کثیر و مداوم نامید.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم رعایت حریم بین زن و مرد، گفت: حفظ حریم بین زن و مرد به این معنی نیست زن در جامعه فعالیت نکند بلکه حفظ کردن حریم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه اساس کار در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است و باید تلاش شود تا این امر جا بیفتد، گفت: اگر این دو فریضه برپا باشند فرائض دیگر نیز برپا هستند اما اگر فراموش شوند بقیه نیز فراموش خواهد شد.

آیت الله حسینی شاهرودی با ذکر این نکته که هدف امام حسین (ع) اصلاح دین و مبارزه با فساد بود، افزود: برای مبارزه با فساد باید روحیه انقلابی و جهادگری داشت.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن گرفتن روحیه انقلابی از ماست، اظهار کرد: دشمن تلاش دارد تا ذائقه ما و جوانان ما را تغییر دهد بنابراین باید تلاش کنیم تا روحیه انقلابی را در خانواده و جامعه حاکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود به لزوم برخورد با اشاعه فحشا در جامعه اشاره کرد و گفت: خداوند فحشا را نمی خواهد لذا اگر گناهی در جامعه آشکار شد باید جلوی آن را گرفت تا جامعه سالم بماند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن دستور با احسان و نیکوکاری داده است، گریزی به هفته احسان و نیکوکاری نیز زد و گفت: احسان چیزی ورای واجبات است و یکی از احسان ها غرس نهال است که منفعت آن برای کل جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سفر خود به شهرستان دهگلان به مناسبت روز درختکاری نهالی را غرس کرد و در مراسم تجلیل از روحانیون پیشکسوت این شهرستان که در تالار "چهار فصل" برگزار شد، حضور یافت.

آیت الله حسینی شاهرودی در جمع روحانیون شهرستان دهگلان با اشاره به راه اندازی فرقه های وهابیت و بهاییت از سوی دشمنان اظهار داشت: دشمنان به راه اندازی این فرقه ها می خوستند تا شیعه و سنی را قیچی کنند که امام راحل (ره) اجازه نداد.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی مبلغ اختلاف بین مسلمانان است، تصریح کرد: وحدت مسلمانان، جبهه امت اسلامی است و هر کس در مسیر اختلاف امت اسلامی حرکت کند با ما نیست.

آیت الله حسینی شاهرودی نقش روحانیت و علما را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیون پای کار آمدند و جبهه های مقاومت اسلامی در برخی کشورها تشکیل شده است.

وی یکی از ترفندهای دشمنان را ایجاد فاصله بین مردم و روحانیون دانست و تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا مرجعیت روحانیت را در بین مردم تغییر دهد اما روحانیون مسئولیت خطیر خود را می دانند.

وی در ادامه سخنان خود به وجود تعداد 3 هزار روحانی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام محدودیت ها و مشکلات معیشتی پس از پیروزی انقلاب تا الان رشد چند براربی روحانیون را در این استان داشته ایم و باز هم این امر شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در حاشیه این مراسم نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در پاسخ به سوالی در مورد اینکه "آیا با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از سوی نمایندگان مجلس موافق است یا خیر؟"، اظهار داشت: این یک اصل اسلامی است کسی که اگر کسی مال نامشروعی کسب کرده است باید به بیت المال یا به شخص برگرداند این یک قانون خدایی است اما باید سازوکارش در کشور تعریف شود.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه این طرح، طرح بسیار خوبی است، توصیه ای نیز به نمایندگان مجلس داشت و گفت: توصیه ما به نمایندگان این است که این طرح تصویب شود چون اکثر مردم فکر می کنند که همه مسئولان ما این گونه هستند در حالی که واقعا این گونه نیست شاید معدود افرادی سوء استفاده کرده باشند اما اگر این طرح تصویب و پیاده شود مشخص خواهد شد که خیلی ها سالم بوده اند و به هیچ وجه سوء استفاده نکرده اند کسانی هم که سوء استفاده کرده اند باید اموال را به بیت المال برگردانند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:از نمایندگان می خواهیم که برای تصویب این طرح رای بدهند آن هم سالم و بدون سرو صدا، چون این چیزها تبلیغاتی نیست این ها مسائلی است که باید با طمانینه صورت بگیرد که آبروی کسی نرود.

در پایان این مراسم از روحانیون پیشکسوت شهرستان دهگلان با اهدای لوح یادبود و هدایا تقدیر شد.

کد خبر 55118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha