گسترش تبادلات فرهنگی بین کردستان ایران و عراق ضروری است

سرویس کردستان- معاون حقوقی امور مجلس استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: گسترش تبادلات فرهنگی بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق با توجه به ظرفیت ها و اشتراکات این دو خطه یک ضرورت امکان ناپذیر است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

به گزارش کرد پرس، سیدهادی حسینی در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در سنندج افزود: اشتراکات زیادی بین کردستان کشور ایران و عراق وجود دارد و این ظرفیت ها باید شکوفا شود. به ما مسلمانان اهل کتاب می‌گویند چون معجزه پیامبر ما کتاب است و هر کس با این کتاب انس پیدا کند و براساس آن حرکت کرد رستگار می‌شود.

معاون حقوقی امور مجلس استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتاب عامل ماندگاری است و کسانی که در تعلیم فرزندان کتاب را سرلوحه خود قرار می‌دهند مطمئنا رستگار خواهند شد.

وی افزود: انتخاب کتاب درست در بحث کتابخوانی از اهمیت زیادی برخوردار است و کسانی که در انتخاب کتاب به خوبی عمل کرده‌اند در طول تاریخ موفق‌تر بوده‌اند.

معاون حقوقی و امور مجلس استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کردستان ما به واسطه دفاع از این سرزمین سینه ستبری دارد و ما ایثارگری‌های مردمان این استان را در طول تاریخ فراموش نمی‌کنیم.حسینی ابراز امیدواری کرد، مردم خطه کردستان همچون گذشته درخشان خود، در آینده نیز همچنان سربلند و پیروز باشند.

کد خبر 54874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha