ترکیه مدرن ترین سلاح هایش را در اختیار جمهوری آذربایجان قرار می دهد

سرویس ترکیه - ترکیه و آذربایجان توافق نامه های جدید در جهت همکاری های نظامی و فروش سلاح امضا کردند.

به گزارش کردپرس، به نقل از سایت خبری "T24" "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان، با امضای توافق نامه جدیدی گفته است: «بر اساس این توافقنامه، مدرن ترین سلاح های تولید شده در ترکیه به آذربایجان آورده خواهد شد. ما یک مدل کوچک از ارتش ترکیه در آذربایجان ایجاد خواهیم کرد. مدل نظامی ترکیه مطلوب ترین مدل برای ما است».
علی اف که به روش ویدئو کنفرانس در یک نشست خبری شرکت می کرد به پرسش های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد. بیشتر پرسش ها درباره مسئله ارمنستان، و روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه بودند.
علی اف اشاره کرد: «جنگ اکنون به پایان رسیده است، ما خواهان صلح پایدار هستیم. صلح به نفع همه از جمله ارمنستان خواهد بود. ارمنستان باید این را درک کند. ارمنستان بداند که کوچکترین گامی که جهت انتقام بردارد از طرف آذربایجان به سخت ترین شکل پاسخ داده خواهد شد.»
علی اف در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت که آنها هیچ مشکلی با جمعیت ارمنی در قره باغ ندارند و ارمنی ها را شهروندان خود می دانند و گفت که امکان زندگی در کنار هم برای ملتهای آذربایجان و ارمنستان وجود دارد.
رییس جمهور آذربایجان، با اشاره به حمایت و پشتیبانی ترکیه در جنگ گفت: «ترکیه نقش بسیار مثبتی را در کل منطقه بازی می کند. جهان کیفیت صنایع دفاعی ترکیه را دیده است. ما در جنگ با استفاده از سیستم دفاعی ترکیه توانستیم موفقیت کسب کنیم. اکنون توافق نامه های جدیدی امضا شده است. ما یک مدل کوچک از ارتش ترکیه را در آذربایجان ایجاد خواهیم کرد. مدل ارتش ترکیه مطلوب ترین مدل برای ما است.»

کد خبر 5436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha