عملیات عفرین به صورت موفقیت آمیز و طبق نقشه پیش می رود

سرویس ترکیه- سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پس از برگزاری نشست ارزیابی امنیتی به ریاست اردوغان اعلام کرد عملیات عفرین طبق نقشه و به صورتی موفقیت آمیز ادامه دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در جمع بندی مذاکرات صورت گرفته در نشست «ارزیابی امنیتی» که ظهر امروز به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و با شرکت مقامات نظامی و سیاسی ترکیه تشکیل شده بود، گفت این عملیات به صورت موفقیت آمیز و طبق نقشه های از پیش تعیین شده در حال ادامه و پیگیری است.

این نشست با حضور اردوغان، بینالی یلدریم نخست وزیر، خلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت)، بکر بوزداغ و رجب آکداغ معاونان نخست وزیر، سلیمان سویلو وزیر کشور، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه، نورالدین جانیکلی وزیر دفاع و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری رأس ساعت 12 ظهر در کاخ ریاست جمهوری آغاز و پس از یک ساعت و نیم گفتگو پشت درهای بسته پایان یافت.

کالین پس از این نشست در بیانیه ای کتبی نوشت پیشروی نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد و این عملیات تا زمانی که همۀ تروریست های منطقه نابود شوند و بیش از سه میلیون پناه جوی سوری ساکن در ترکیه با امنیت کامل به خانه های خود باز گردند، ادامه خواه یافت.

این در حالی است که شواهد از ناکامی ارتش ترکیه در این عملیات خبر می دهند و ناظران معتقدند مقامات ترکیه انتظار داشته اند حمله به عفرین و تصرف آن آسان تر و سریع تر از واقعیتی باشد که با آن روبرو شده اند.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha