ترکیه به شدت نگران حمایت روسیه وآمریکا از کردهای سوریه است

<span style="color:#292b2c">سرویس جهان- دو کارشناس مسائل خاورمیانه می گویند ترکیه کردهای سوریه را تهدید بزرگتر از داعش می داند بنابر این همواره تلاش کرده است مانع حمایت آمریکا و روسیه از نیروهای کرد سوریه شود.

به گزارش کردپرس، آیهان اردمیر پژوهشگر بنیاد دفاع از دموکراسی ها به واشنگتن اگزماینر گفته است ترکیه از این که هم آمریکا و هم روسیه با کردهای سوریه همکاری کرده و سلاح و مهمات در آختیار آنها قرار می دهند نگران و ناامید شده است.

وی افزود: ترکیه از ژوئن 2016 که به بهبود رابطه با روسیه پرداخته است سعی کرده است با آمریکا و روسیه علیه همدیگر بازی کرده و از آن برای مقابله با کردهای سوریه استفاده کند. وی که عضو پارلمان ترکیه نیز هست معتقد است ترکیه تا این زمان نتوانسته است آمریکا و روسیه را به دست کشیدن از کردهای سوریه متقاعد کند. من فکر می کنم که عصبانیت و خشم رجب طیب اردوغان از این است که نمی داند که چگونه مشکل ترکیه با کردهای سوریه را حل کند.

جیمز فیلیپس تحلیل گر مسائل خاورمیانه و عضو بنیاد هریتیج نیز به واشنگتن اگزاماینر گفته است اردوغان کردها را تهدیدی بزرگتر از داعش می داند و تا زمانی که داعش به اقداماتی در داخل ترکیه دست زد چشم بر فعالیت های این گروه تروریستی بست.

وی افزود: اردوغان به شدت مخالف حمایت آمریکا از کردها است که با داعش مبارزه می کنند. وی دوست دارد آمریکا کردهای سوریه را رها کرده و سوریه را ترک کند تا ترکیه بتواند یک منطقه نفوذی در داخل خاک سوریه ایجاد کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 48243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha