کشتی کردستان تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری دارد

سرویس کردستان- نماینده فدراسیون کشتی کشور با بیان اینکه کشتی کردستان هنوز مانده به ایده آل های خود برسد، برگزاری مسابقات کشوری را برای ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران مهم دانست.

«مزدک خوشحال» در جریان برگزاری مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان انتخابی جام جهان پهلوان تختی گرامیداشت شهدای کردستان و یادبود داور بین المللی «بهمن امانی»، در گفت و گو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: در این مسابقات 29 تیم و 200 کشتی گیر منتخب حضور دارند که البته در این مسابقات چرخه انتخابی تیم ملی هم مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گفته او برای حضور تیم ها و نفرات به دلیل اینکه انتهای سال است محدودیت هایی وجود داشت اما با این وجود استقبال و تلاش حداکثری خوبی صورت گرفت و مسابقات هم به خوبی در حال برگزاری است.

«خوشحال» مدیریت مسابقات و نحوه برگزاری آن را در قروه خوب دانست و با اشاره به وضعیت کشتی کردستان، افزود: امیدواریم برگزاری این مسابقات باتوجه به سهمیه های داده شده در بهبود شرایط کشتی به خصوص در کردستان و قروه در کنار دیده شدن کشتی گیران کمک کند.

مطابق اظهارات او ورزش کشتی شرایط خاصی دارد و آدم های ویژه ای در آن هستند، به هر حال شجاعت و مبارزه طلبی و استقامت و مبارزه جویی از ویژگی های یک کشتی گیر بوده و همین باعث می شود جوانان زیادی به این ورزش روی آورده و یا به آن اقتدا کنند.

نماینده فدراسیون کشتی کشور اینکه کشتی گیران معمولاً از نظر اخلاقی مرکز توجه هستند را موضوع بسیار مهم و اثرگذاری در جامعه دانست.

«مزدک خوشحال» وضعیت ورزش کشتی در کردستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: کردستان همیشه جزو استان هایی بوده که تلاش کرده و حرف برای گفتن داشته اما هنوز جا برای کار دارد و مانده تا به ایده آل خود برسد، در واقع وضعیت راضی کننده نیست و باید تلاش ها بیشتر شود.

او در پاسخ به این سؤال که «ورزش کشتی چه محدودیت هایی دارد» بیان کرد: کشتی گیر محدودیتی ندارند و در واقع یک کشتی گیر می آید که محدودیت ها را بردارد، همان طور که می دانید کشتی ویژه افرادی است که تمکن مالی خاصی ندارند و ابزار خاصی نمی خواهد و کشتی گیر با وسایل کم می تواند کار را شروع کند،کشتی ورزش گران قیمتی نیست در سطح پایه، اما خب نیاز به تغذیه در سطوح بالاتر دارد.

از نظر «خوشحال» ورزش کشتی یکی از ورزش هایی است که بعد از کرونا به صورت مستمر برگزار می شود و همچنین ما می گوییم کشتی یک ورزش انفرادی جمع محور است و با همین استمرار در مسابقات امید به رفع نواقص موجود داریم.

نماینده فدراسیون کشتی کشور در ادامه خواستار توجه بیشتر به ورزش کشتی به ویژه در حوزه مالی شد و تصریح کرد: با محدودیت ها و مسایلی که در کشور هست امیدواریم این ورزش در شرایط بهتری قرار گیرد و بیشتر به آن توجه شود و باید دانست 80 درصد مدال ها از کشتی در تمامی میادین اصلی دنیا و المپیک است.

به گفته «مزدک خوشحال» وقتی پرچم کشور بالا می رود افتخار است و در این میان یک ورزشکار در زمان صلح سرباز یک کشور هست مخصوصاً ورزش کشتی که دنیا روی آن تمرکز دارد، بنابراین اگر بخواهیم دیده شویم و پرچم هم بالا رود باید کمک شود.

او رها کردن در هر زمینه را باعث آسیب به پایه ها آن هم نه در کوتاه مدت بلکه در بلند مدت خواند.

«خوشحال» سپس ابراز امیدواری برای توجه بیشتر فدراسیون به کشتی استان کردستان کرد و یادآور شد: برگزاری این مسابقات در استان کردستان به ویژه شهرستان قروه خود باعث ایجاد انگیزه در میان کشتی گیران این منطقه می شود.

اینکه یک کشتی گیر انتظار بالایی ندارد و در ذهن خود رویایش را می سازد و برای تحقق این رؤیاها باید همه کمک کنند از دیگر نکاتی بود که نماینده فدراسیون کشتی کشور به آن اشاره داشت./

کد خبر 44053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha