پارتی با سیاست حاکمیتی و اتحادیه میهنی با سیاست اپوزیسیون در مقابل هم عمل می‌کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ملابختیار اعلام کرد اتحادیه میهنی وحزب دمکرات کردستان نمی‌توانند با توافقات و روابط گذشته، وظایف مشترک حال و آینده خود را به انجام برسانند . حزب دمکرات کردستان با سیاسی حاکمیتی و اتحادیه میهنی با سیاست اپوزیسیون با هم برخورد می‌کنند.

به گزارش به نقل از شارپرس: ملابختیار عضو شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی اعلام کرد: متاسفانه پس از مرگ مام جلال روابط پارتی و اتحادیه میهنی بیشتر تضعیف شده و من عامل این مشکلات را در دو چیز می‌بینم ، یکی اینکه پارتی با سیاست حاکمیتی و دوم اینکه اتحادیه میهنی با سیاست اپوزیسیون در برابر هم عمل می‌کنند. که این دو سیاست هر دو اشتباه هستند.

به گفته ملابختیار اتحادیه میهنی و پارتی در مرحله‌ای خاص از اوضاع داخلی و اقلیمی و بین‌المللی به سر می‌برند ،بخصوص پس از جنگ اوکراین، به همین دلیل اتحادیه میهنی و پارتی نمی‌توانند با توافقات و روابط گذشته، وظایف مشترک حال و آینده خود را طی کنند.بلکه باید نوع جدیدی از توافق و روابط و هدفی نو در اوضاع و دوران کنونی پیدا کنند.
ملابختیار این را هم گفت:«عراق تاحالا استراتژی مالی مشخصی برای بازار و بودجه و روابط اقتصادی در سطح منطقه و پیرامون خود نداشته است، حتی از دارایی‌های خود هم بیخبر است، مدتی پس از سقوط صدام ۳۰۰میلیارد دلار پول دزدیده شده است تازه در حال تلاش برای برگشت بخشی از این پول هستند. تاثیرات این سیاست در بخش اقتصادی عراق و تصویب بودجه و روابط اقتصادی اقلیم کردستان وعراق دیده می‌شود. درست است که در اقلیم کردستان هم اشتباهاتی وجود دارد و یکی از این اشتباهات بخش گمرک است که براساس قانون عراق با دولت مرکزی هماهنگی نشده است.
این مسئول یکیتی در جلسه‌ای با «روزی کیو» سرکنسول بریتانیا این راهم توضیح داد مورد بعدی مسئله نفت و گاز است که تا حالا عراق از قیمت فروش و میزان درآمد آنها مطمئن نیست به همین دلیل مبلغ بودجه هم در عراق و هم در اقلیم کردستان با مشکل روبه‌رو است.
درباره توافق میان اربیل و بغداد گفت:«آنچه گفته می‌شود این است که درآمد نفت و گاز کردستان به درآمد مرکزی عراق واریز می‌شود و در آنجا سهم تایید شده کردستان تعیین می‌شود، من معتقدم که دولت کردستان از اشتباهات گذشته درس گرفته و صادقانه با توافق همراه است اما بدون تردید اگر مشکلات سیاسی، اداری و مالی میان پارتی و اتحادیه میهنی حل نشوند بعنوان امتیاز منفی برای موضوعات در نظر گرفته می‌شوند. »

کد خبر 44018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha