فاجعه ای دیگر در کردستان ترکیه: 14 کشته و شماری مفقود بر اثر سیل

سرویس ترکیه - جاری شدن سیل در شهرهای مختلف کردستان ترکیه سبب جان باختن 14 تن و مفقود شدن شماری از شهروندان شد.

به گزارش کردپرس، در پی بارش باران شدید و جاری شدن سیل در برخی از شهرهای کردستان ترکیه از جمله آدی یامان و اورفا، دست کم 14 تن از شهروندان در این شهرها جان باخته و شماری دیگر ناپدید شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، بارش باران سیل آسا که از دیروز در اورفا آغاز شده بود، باعث جاری شدن سیل در این شهر شد. بارش باران شدید سبب طغیان آب در مسیر واقع در دره قارا قویون و زیر آب رفتن بسیاری از خانه ها و مغازه ها در این مسیر شد. بسیاری از شهروندانی که در حال رانندگی در این مسیر بودند نیز در خودروهای خود محبوس شدند.

شماری از شهروندان در زیرگذر تقاطع آبیده در مرکز شهر که به تمامی زیر آب مانده بود، محبوس شدند که بر اثر آن دست کم 9 تن جان خود را از دست دادند.

سیل همچنین باعث آب گرفتگی طبقه همکف مرکز خرید بزرگ پیازا در مرکز شهر شد، جایی که یکی از شلوغ ترین اماکن واقع در مرکز شهر اورفا محسوب می شود. گفته می شود، بسیاری از شهروندان که در مناطق سیل زده در خانه های خود محبوس شده اند، همچنان منتظر امداد هستند.

بنا بر گزارش جمهوریت، در پی جاری شدن سیل در آدی یامان شماری از شهروندان این شهر نیز جان خود را از دست دادند.

در اثر طغیان سیل در منطقه اِغری چای در مرکز شهر آدیامان گودال‌هایی در خیابان‌های این منطقه از جمله خیابان آتاترک ایجاد شد. سیل باعث شد تا چادرهای زلزله زدگان در این منطقه تخلیه شوند.

تیم های ژاندارمری و امداد در حال جستجو برای یافتن شماری از شهروندان هستند که در اثر سیل ناپدید شده اند.

استانداری دیاربکر نیز به دلیل احتمال طغیان رودخانه دجله، دستور تخلیه شهرک چادری زلزله زدگان اسکان داده شده در حاشیه رودخانه دجله را صادر کرد.

لازم به ذکر است که بارش باران های سیل آسا باعث جاری شدن سیل در برخی دیگر از شهرهای کردستان ترکیه از جمله حران، آقجا قلعه و دیاربکر شد. برخی اخبار نیز از جاری شدن سیل در مناطق شمالی کردستان سوریه، همچنین شنگال خبر می دهند.

از دیگر سو، سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که بارندگی در کردستان ترکیه تا پنجشنبه ادامه دارد.

کد خبر 44020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha