ائتلاف AKP با هدا پار ناشی از وحشت حکومت است

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش درخواست برای پیوستن هدا پار به ائتلاف جمهور را ناشی ترس شدید دولت از انتخابات آتی دانست.

به گزارش کردپرس، مرال دانیش بشتاش رئیس مشترک فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یک کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان مجلس ترکیه، در واکنش به خبر ائتلاف حزب عدالت و توسعه (AKP) با حزب مطالبه آزاد (هدا پار/HUDA PAR) در قالب ائتلاف جمهور، آن را ناشی از وحشت شدید حکومت از اتحاد مردم در مبارزات انتخاباتی پیش رو توصیف کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری رسمی HDP، بشتاش با اشاره به گزارش نهاد «خانه آزادی» درباره جایگاه کشورها در آزادی گفت: «بر اساس گزارش این نهاد از میان 195 کشور، 57 کشور در میان کشورهای غیر آزاد قرار دارند که ترکیه نیز یکی از آنها است... اپوزیسیون سیاسی توسط قوه قضائیه و دیگر نهادهای قضائی کشور تصفیه می شوند. نمونه بارز این تصفیه ها دادگاه انحلال HDP است... این موضوع از سال 2016 با اعلام وضعیت فوق العاده آغاز شد و روند کودتای سیاسی با برکناری نمایندگان، گروگان گیری های سیاسی به وسیله دستگیری رؤسای مشترک HDP، ادامه یافت. ما در نقطه‌ای از تاریخ ترکیه هستیم که در آن اثری از حقوق شهروندی وجود ندارد.»

او همچنین با اشاره به گزارش مؤسسه تحقیقات صلح استکهلم گفت: «ترکیه در زمینه تجارت اسلحه در 4 سال گذشته 0.5 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که ما در آزادی در پایین ترین سطح قرار داریم. ما در آینده این گزارش ها را تغییر خواهیم داد و تضمین می کنیم که پس از 14 می ترکیه به یک کشور آزاد تبدیل شود.»

رئیس فراکسیون HDP در پاسخ به پرسشی در زمینه خبر ائتلاف حزب اسلامگرای افراطی هدا پار با AKP و ائتلاف جمهور گفت: «ما در حال حاضر بر روی ائتلاف کار و آزادی برای شرکت در انتخابات تمرکز داریم. ائتلاف جمهور به قدری از وحدت مردم به وحشت افتاده است که به هر چیزی که می تواند چنگ می زند.»

کد خبر 43966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha