ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری سنندج/عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی و ورزشی قابل تقدیر است

فرماندار سنندج بر توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری تاکید کرد و گفت: عملکرد شهرداری سنندج در برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی و توسعه ظرفیت های ورزشی در نواحی منفصل شهری قابل تقدیر است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهر سنندج، گفت: از اقدامات دلسوزانه شهردار سنندج که دغدغمندانه مسائل شهر را در ابعاد مختلف زیرساختی، فرهنگی، ورزشی و ...دنبال می کند تقدیر می کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج طی سالجاری عملکرد بسیار موفق و قابل قبولی در برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی داشته اما انتظار تلاش بیشتر در این حوزه داریم، افزود: یکی از رسالت های شهرداری پرداختن به ورزش های همگانی است که توجه به محله محور کردن ورزش اقدام ارزشمند در شهرداری سنندج بود.

فرماندار سنندج با تاکید براینکه پرداخت به مقوله ورزش در حاشیه شهر سنندج در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی توسط مجموعه مدیریت شهری در این دوره در توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری همچون نایسر با بیش از 50 هزار نفر جمعیت صورت گرفته که قابل تقدیر است.

عسکری ادامه داد: تجربه نشان داده پردختن به ورزش و برنامه های فرهنگی در حاشیه شهر نقش مهمی در مقابله با آسیب های اجتماعی دارد از این رو باید از تمام ظرفیت ها در این حوزه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های ورزشی در کنار ایجاد شور و نشاط بستر ارزشمندی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی خواهد بود، یادآور شد: در شهرستان سنندج استعدادهای خوب فرهنگی و ورزشی داریم که باید شناسایی و در راستای تقویت و توسعه آنها تلاش کنیم.

فرماندار سنندج بیان کرد: طی سالجاری با مشارکت دستگاه های متولی تجهیز خانه های ورزش روستایی و راه اندازی و ساخت زمین های چمن مصنوعی در روستاها انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

عسکری با تاکید براینکه پرداختن به مقوله ورزش هرمیزان جدی تر باشد زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، گفت: اگر دنبال کاهش و ریشه کنی آسیب های اجتماعی هستیم باید به موضوع ورزش های همگانی به صورت جدی در کنار توسعه ورزش های قهرمانی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از تلاش شهرداری سنندج در راه اندازی کمپ ماده 16 به عنوان اقدام ارزشمند و بر زمین مانده تقدیر کرد و افزود: راه اندازی این کمپ زمینه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر را که جلوه نامیمونی به شهر داده بودند فراهم کرد.

فرماندار سنندج مقابله با تغییر کاربری زمین های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: از دستگاه های متولی اداره کل ورزش و جوانان و و راه شهرسازی انتظار داریم به صورت جدی در مقابل با تغییر کاربری زمین هایی ورزشی مقاومت کنند.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگی، ورزش و اجتماعی شهرداری سنندج در راستای ایجاد شور و نشاط در سطح شهر در سالجاری اقدام به برگزاری مجموعه مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری کرد که طی مراسمی از برترین های این جشنواره تجلیل شد.

این جشنواره با توجه به اهمیت رونق گرفتن ورزش محلات و همچین اثرات این مهم در نشاط و شادابی عموم مردم جامعه همچنین کمک به ورزش قهرمانی که در دل ورزش محلات نهفته است شهرداری سنندج برخود واجب می داند در مسیر رشد و رونق ورزش محلات و همچنین ورزش همگانی در کنار متولیان ورزش و سلامت جامعه بتواند کمک رسان این بخش باشد

مسابقات محلات سنندج در 4 رشته ورزشی 2 رشته مختص بانوان در رشته های دارت و کارته و آقایان، فوتسال و تنیس روی میز دارت و بانواده رده سنی ـزاد کارته رده سنی نونهالان و تنیس روی میز آقایان رده سنی آزاد کارته رده سنی نونهال و نوجوان برگزار شد.

کد خبر 43980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha