۶ شهرستان کردستان به رنگ زرد کرونایی درآمدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانه، سنندج، سقز، سروآباد، دیواندره و دهگلان دارای رنگ زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان های استان همچنان آبی رنگ (بی خطر) هستند.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندایی گفت: در رنگ بندی اخیر در مقایسه با هفته قبل، بانه، سنندج، سقز و دیواندره از رنگ بندی آبی به رنگ زرد(نسبتا پرخطر) تغییر پیدا کرده و بر این اساس شش شهرستان استان شامل شهرستان های مذکور در کنار دهگلان و سروآباد زرد رنگ و بقیه شهرستان ها همچنان آبی رنگ(بی خطر) هستند.

وی با بیان اینکه، بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان های آبی کم شده است، افزود: بر این اساس در کشور تعداد چهار شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، ۲۳ شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، ۱۸۶ شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و ۲۳۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، بر اساس پیش بینی ها، انتظار این بود در بهمن ماه جاری شاهد پیک جدید کرونا باشیم که متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم، اظهار کرد: مقایسه روند ابتلاء به کرونا در کشور و استان روند افزایشی را نشان می دهد که مخصوصا با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و شروع مسافرت ها می تواند به عنوان زنگ خطری قلمداد شود.

کندایی ادامه داد: به هم استانی ها توصیه می شود که نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا از قبیل تزریق واکسن(به ویژه برای کسانی که شش ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد)، زدن ماسک(مخصوصا در محیط های سربسته)، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

کد خبر 43831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha