۳۰ نوروزگاه عشایری در استان ایجاد می شود / توزیع گوشت تولیدی عشایر با قیمت مناسب

سرویس ایلام - مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اعلام این خبر گفت: از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سی کیلومتری ورودی های شهرهای مختلف استان ۳۰ نوروزگاه عشایری با سیاه چادر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشاد یاسمی ادامه داد: در این نوروزگاه ها مسافرین و رانندگان ضمن استراحت موقت می توانند از تولیدات عشایر استان که در این سیاه چادرها عرضه می‌شود خریداری کنند.

او گفت: با ایجاد این نوروزگاه ها هم محصولات مختلف تولیدی عشایر استان به مسافران معرفی می شود و به نوعی درآمدی برای عشایر استان ایجاد می شود و هم مسافران می توانند خستگی خود را رفع کرده و به مسیر ادامه دهند.

یاسمی همچنین در خصوص حذف دلال و عرضه گوشت گرم گوسفندی تولید عشایر گفت: بخش عمده ای از قیمت فروش گوشت در بازار به جیب دلال ها می رود، این اداره کل از طریق برون سپاری دام عشایر را خریداری کرده و بعد از ذبح در نقاط از پیش تعیین شده به قیمت هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام افزود: به این طریق واسطه و دلال از چرخه عرضه گوشت حذف شده و هم عشایر سود خود را می برند و هم گوشت قرمز گرم و تازه با قیمت ارزان تر نسبت به بازار به دست مصرف کننده می رسد.

وی خاطرنشان کرد: نقاطی که گوشت قرمز در آنجا عرضه می گردد متعاقبا در اطلاعیه این سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 43792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha