HDP به دنبال وزارتخانه نیست

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP وجود هرگونه خواست برای به دست آوردن یک وزارتخانه پس از پیروزی نامزد اپوزیسیون را رد کرد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با بی دلیل توصیف کردن بحث های مربوط به دادن یک وزارتخانه به این حزب در ازای حمایت از نامزد اپوزیسیون، اعلام کرد که حزب متبوعش هرگز چنین خواسته ای نداشته و ندارد.

سنجر با شرکت در برنامه خبری تحلیلی ساعت زنگ دار شبکه فاکس ترکیه، اعلام کرد که هنوز درخواستی از سوی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ریاست جمهوری از ائتلاف ملت، برای دیدار با رهبران HDP ارائه نشده است. او گفت تصمیم خود برای اعلام نامزد و نقشه راه برای شرکت در انتخابات را پس از گفتگو با قلیچدار اوغلو و ارزیابی شرایط اعلام خواهیم کرد.

او همچنین درباره روند دادگاه انحلال حزب گفت: «پرونده انحلال HDP نباید در خلال انتخابات ادامه پیدا کند. زیرا رأی دهندگان ما را در وضعیت بلاتکلیفی قرار می دهد و این امری ناپذیرفتنی است. ما یک بار دیگر به دادگاه قانون اساسی درباره به تعویق افتادن روند دادگاه انحلال تا پایان انتخابات درخواست خواهیم داد.»

کد خبر 43769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha