شرط HDP برای رأی دادن به قلیچدار اوغلو مذاکره و توافق با او است

سرویس ترکیه - دمیرتاش در یک مصاحبه اعلام کرد که شرط HDP برای حمایت از نامزدی قلیچدار اوغلو نشستن بر سر میز مذاکره و توافق با اوست.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رهبر مشترک و پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که اعضای HDP برای حمایت از نامزد ائتلاف ملت نیاز به واکندن سنگ هایشان با قلیجدار اوغلو دارند و نمی خواهند از سر اجبار به او رأی دهند.

دمیرتاش در پاسخ به پرسش های روشن چاکر روزنامه نگار مدیا اسکوپ، در مصاحبه ای کتبی، گفت: «یک بار دیگر برای آقای قلیچدار اوغلو آرزوی موفقیت دارم. آقای قلیچدار اوغلو در حال حاضر نامزد مشترک ائتلاف ملت است. او هنوز به کاندیدای مشترک کل اپوزیسیون تبدیل نشده است. اگر او با همه اعضای اپوزیسیون سیاسی و اجتماعی دیدار کند و حمایت همه را جلب کند، نه تنها نامزد ائتلاف ملت، بلکه نامزد مشترک همه مردم خواهد شد.»

رهبر در بند HDP با بیان این که انتظار می رود قلیچدار اوغلو با انجام یک مذاکره علنی، نشان دهد که چگونه به سوی تحقق خواست های دموکراتیک گام بر می دارد، گفت: «برای این که حامیان HDP نمی خواهند در حالی که جگرشان خون است، مجبور به رأی دادن به قلیچدار اوغلو باشند و چنین اتفاقی نیز نخواهد افتاد. اعضای HDP برای این که بتوانند با خیال راحت و فراغ بال به آقای قلیچدار اوغلو رأی بدهند، منتظر دیدار و گفتگو با او برای وا کندن سنگ هایشان هستند.»

او با گفتن این که اعتقاد دارد که قلیچدار اوغلو فردی صادق و شجاع است، افزود: «اگر ائتلاف بتواند با همین طرز فکر و با حمایت HDP پیش برود و به موفقیت برسد، ترکیه تغییر بزرگ این قرن را ایجاد خواهد کرد. همچنین می توان به صلح اجتماعی و رفاه دست یافت و دموکراسی را نهادینه کرد.»

کد خبر 43745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha