تحویل دو زن و سه کودک از اعضای خانواده‌های داعش به سودان

سرویس سوریه - دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دو زن و پنج کودک از اعضای خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را که تابعیت سودانی داشتند به هیئتی سودانی تحویل داد.

به گزارش کردپرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، دو زن و سه کودک از خانواده‌های داعش را که تابعیت سودانی داشتند به هیئتی از طرف حکومت سودان تحویل داد.

به نوشته وب سایت رسمی دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان، امروز یک هیئت سودانی به سرپرستی «طارق عبدالله علی محمد»، مسئول سفارت سودان در دمشق، «جلال‌الدین محمد عبدالله یعقوب» مشاور دیپلماتیک سفارت و «دی‌الدین رشدی محمد حسن» از کارمندان سفارت در دمشق، از دفتر این دایره در شهر قامشلو بازدید کردند.

این دایره همچنین اعلام کرد که «روبل بهو» و «فنر کیت» معاونین ریاست مشترک این دایره ، «خالد ابراهیم» و «گلستان علی» از اعضای هیئت اجرایی و « لانا حسین» عضو دفتر یگان‌های مدافع زنان(YPJ) از هیئت سودانی استقبال کردند.

روبل بهو در دیدار خود با هیئت سودانی گفت که سودان یکی از کشورهای عربی است که شهروندان خود را از مناطق خودگردان بازگردانده است و این مسئله از سوی مدیریت خودگردان شایان تقدیر است. بهو ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای بازگشت شهروندان خود با مدیریت خودگردان همکاری کنند.

بهو در ادامه اظهار داشت که مدیریت خودگردان به همکاری خود با جمهوری سودان و همه کشورهایی که شهروندان و کودکان آنها در مناطق مدیریت خودگردان حضور دارند ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، «طارق عبدالله محمد» از حضور در قامشلو برای انجام وظیفه بشردوستانه خود برای بازگرداندن شهروندان سودانی ابراز خوشحالی کرد.

محمد از مدیریت خودگردان به خاطر اجازه دادن به بازگشت این افراد تشکر کرد و اعلام کرد که در تلاش برای ادامه همکاری و ارتباط با مدیریت خودگردان برای بازگشت بقیه شهروندان سودانی است.

در پایان این دیدار، دو زن و سه کودک از اعضای خانواده‌های داعش به هیئت سودانی تحویل داده شدند.

کد خبر 43744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha