آزار آمریکایی ها توسط هواپیماهای روسی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- به گفته یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا، هواپیماهای روسی با پرواز مکرر بر بالای سر نیروهای آمریکایی و همپیمانان آن در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، حس ناخوشایندی ایجاد کرده و آنها را آزار می دهند.

به گزارش کردپرس، نشریه ستارز اند سترایپس آمریکا به نقل از یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا از پرواز گسترده و مکرر هواپیماهای روسی بر بالای پایگاههای ایالات متحده آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

ژنرال آلکسوس گرینکوویج، فرمانده ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا پرواز خلبانان روسی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بر فراز پایگاههای آمریکا را که بدون اعلام قبلی صورت می گیرد، رفتار مشکل ساز توصیف کرده است.

او این اظهارات را در کنفرانس انجمن نیروی هوایی در آرورای کلرادو بیان کرده و نشریه اویشن ویک نیز آن را تایید کرده است. سرهنگ مایکل هرتزوک، از سخنگویان ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا نیز با تایید پرواز پر تعداد و بدون هماهنگی هواپیماهای روسی بر فراز منطقه هوایی تحت کنترل آمریکا در شمال شرق سوریه، به استارز اند اترایپس گفته است برای حفظ امنیت عملیاتها نمی تواند تعداد دقیق پرواز هواپیماهای روسی در فضای تحت کنترل نیروی هوایی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را فاش کند.

مقامات نظامی آمرکیا هشدار داده اند اگر پروازهای پر تعداد هواپیماهای روسی و آمریکایی در شمال شرق سوریه از طریق خط ویژه هماهنگ نشود خطر برخورد میان آنها وجود دارد.

گرینکویچ در کنفرانس دیگری که در سپتامبر گذشته برگزار شد، گفته بود که رفتار روسها در سوریه نبست به نیروهای آمریکایی، در مقایسه با قبل از بروز جنگ در اکراین تهاجمی تر شده است.

کد خبر 43722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha