آمد وجود دارد و وجود خواهد داشت/نژادپرستان رفتنی هستند

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک HDP در واکنش به اظهارات دولت باغچه لی گفت که آمد وجود دارد و آنچه رفتنی است، نژادپرستی است.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پاسخ به سخنان اخیر دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) که گفته بود «جایی به نام آمد و تیمی به نام آمد اسپور وجود ندارد» گفت که آمد و آمد اسپور وجود دارند و آنچه که نیست خواهد شد، نژادپرستان هستند.

بنا بر اعلام پایگاه رسمی اینترنتی HDP کمیسیون زنان این حزب امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زن تشکیل جلسه داد. بولدان در سخنانی در واکنش به سخنان امروز باغچه لی گفت: «در اینجا یک بار دیگر اعلام می کنیم آمد وجود دارد، به وجود خود نیز ادامه خواهد داد. آمد اسپور وجود دارد، به وجود خود نیز ادامه خواهد داد. آمد اسپور به گلزنی ادامه خواهد داد. این شما هستید که در این انتخابات رفتنی هستید. این شمایید که با سخنان نژادپرستانه و رفتارهای خصمانه خود محکوم به رفتن هستید و ما شما را راهی خواهیم کرد.»

بولدان در ادامه سخنان خود با اشاره به تبعیض دولت در امداد رسانی به زنان به ویژه زنان پناهجو و سوری گفت: «نیروهای HDP با کمک سازمان همبستگی بنفش برای رفع نیازهای خاص زنان در مناطق زلزله زده فعالیت می کنند.»

او افزود: «دولت AKP/MHP بزرگترین بلایی است که بر سر زنان و کشور ترکیه آمده است. این زمین لرزه نیست که زندگی ما را ویران کرده است، بلکه دولت رانت و فساد است.»

کد خبر 43663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha