آمریکا دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش با مقامات کرد سوریه را تکذیب کرد

سرویس جهان- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر اخیر خود به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، فقط با نظامیان آمریکایی دیدار کرده است.

به گزارش کردپرس، سفر دو روز پیش مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مناقشه زیادی به دنبال داشت. روسیه و سوریه این سفر را محکوم کردند و ترکیه نیز این سفر را که مشروعیت بخشی به نیروهای کرد سوریه خوانده، برنتافت و سفیر آمریکا در ترکیه را احضار کرد.

برخی صفحات توییتری نزدیک به رسانه های وابسته به کردهای سوریه تصویری از دیدار مارک مایلی با مظلوم کوبانی منتشر کرده و ادعا کرده اند که این تصویر مربوط به ملاقات اخیر او با مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه است.

اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران هر گونه دیدار مارک مایلی با رهبران کرد سوریه در جریان سفر اخیرش به شمال شرق سوریه را تکذیب کرد.

او گفت مایلی در این سفر فقط با نظامیان آمریکایی دیدار کرده است. ند پرایس توضیح داد که سفر مایلی به سوریه در راستای سفرهای معمول او برای دیدار با نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف جهان است اما در مقابل اصرار خبرنگاران که سفر مایلی بر خلاف خواست دولت مرکزی سوریه صورت گرفته، افزود: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می تواند در این باره توضیح دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که منطقه تحت کنترل کردهای سوریه که ژنرال مارک مایلی از آن بازدید کرده بخشی از خاک سوریه است.

کد خبر 43634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha