مشوق خرید کالای تولید کرمانشاه باشیم

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی عنوان کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان، همه باید مشوق خرید کالای تولید کرمانشاه باشیم.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: ارایه آمار روشن و دقیق از سوی دستگاه‌های مختلف، لازمه تصمیم گیری‌های دقیق و اثرگذار است که بابد مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ارایه یارانه آموزش و توانمندسازی به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: با محوریت اداره کار و تعاون از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و یا تبصره ۱۸ کمک های یارانه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می شود.

صحرایی افزود: علاوه بر این در راستای تقویت تولید و اشتغال، در قالب کمک های فني و اعتباری، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به ضرورت پذیرش محل اجرای طرح‌ها به عنوان وثیقه بانکی پرداخت و گفت: این موضوع را از طریق شورای بانک های استان پیگیری و تلاش می‌کنیم با همفکری مدیران بانک‌ها به یک راهکار استانی برای پذیرش محل‌های اجرای طرح به عنوان وثیقه برسیم.

مقام عالی استان همچنین تشویق و ترجیح سازی خرید دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات دانش بنیان تولید استان را یکی از سیاست‌های اصلی استان در راستای حمایت از تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: در مواردی که قیمت و کیفیت یک خدمات و کالای تولید داخل استان با نمونه خارج استان برابری می‌کند، خرید محصول استان به دلیل نداشتن هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری و تعمیر و ... ارجحیت دارد.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از تولیدات داخل استان در حوزه‌های ساختمانی، کشاورزی و صنعتی از کیفیت مناسبی برخوردار است و شرکت‌ها با قراردادن مشوق‌هایی، بخش خصوصی به خرید این کالاها ترغیب کنند‌.

در این نشست طرح پژوهشی آسیب شناسی فرآیندهای وصول درآمدهای عمومی استان و ارائه راهکارهای لازم در این حوزه توسط دانشگاه رازی ارائه و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

همچنین گزارشی از وضعیت فعالیت شرکت های دانش بنیان استان و مشکلات و موانع پیش روی آن توسط پارک علم و فناوری ارایه شد.

کد خبر 43572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha