برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه صحنه  معرفی شدند

سرویس کرمانشاه-آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه صحنه با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان و مسئولین استانی و شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه صحنه با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایثار و شهادت با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نادر حیدریان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صحنه گزارشی از روند جشنواره ارائه نمود و گفت : بیش از ۴۵۰ اثر از ۱۲۵ شهر مختلف کشور در این جشنواره شرکت نمودند.

وی ادامه داد: طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداري کرمانشاه با توجه به استعداد بالای داستان‌نويسی که در صحنه وجود داشت این شهرستان به عنوان منطقه دارای ظرفیت و زیر ساخت به ویژه فرهنگی برای برگزاری جشنواره انتخاب شده است.

حیدریان خاطر نشان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور است که باید به آن پرداخته شود و اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد بسیاری از چالش‌ها از بین می رود و مهمترین عامل مقابله با آسیب‌ها آموزش صحیح به قشرهای مختلف جامعه است.

در ادمه‌ی برنامه، نویسندگان برگزیده بخشی از داستان خود را قرائت کرده و سپس گروه موسیقی سنتی رزبار به اجرای برنامه پرداخت.

تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن قول مساعد جهت پیگیری برگزاری دومین دوره جشنواره خواستار تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره داستان کوتاه صحنه شد.

در خاتمه مهرداد رضایی فر به نمایندگی از هیئت داوران، بیانیه را قرائت و برگزیدگان جشنواره در دو بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایثار و شهادت معرفی و تجلیل شدند.

رونمایی از پوستر و طرح جلد کتاب جشنواره، پخش نماهنگ شهید بیرامی شهید مدافع امنیت شهرستان صحنه، پخش نماهنگ ویژه معرفی برگزیدگان و داوران و تیزر جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

معرفی برگزیدگان جشنواره؛

در بخش آسیب های اجتماعی:

نفر اول به صورت مشترک:

محمد امین منصوری (استان ایلام)

پارمیدا چادله (ایلام)

نفر دوم:

سحر احسانی (بروجرد)

نفر سوم به صورت مشترک:

مهدی ابراهیمی لامه(تهران)

فاطمه منوچهری (اصفهان)

در بخش ایثار و شهادت:

مینا زارعی (کرمانشاه.صحنه)

نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه صحنه با همکاری موسسه فرهنگی هنری باغشهر و اداره ارشاد اسلامی شهرستان‌ صحنه از ابتدای سال جاری برگزار شد و در روز ۱۳ اسفند به فرجام رسید.

کد خبر 43533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha