داعش در حال تجدید قوای خود بر روی ویرانه‌های زلزله سوریه است

سرویس سوریه - روزنامه های عربی صبح امروز به بازگشت حملات داعش در سوریه و تجدید قوای این گروه با استفاده داعش از وقوع زلزله اخیر در سوریه پرداختند.

به گزارش کردپرس، روزنامه‌های عربی صبح امروز سوم مارس به تجدید قوای داعش پس از وقوع زلزله ۶ فوریه با مرکزیت مرعش در کردستان ترکیه و اثرات ویرانگر آن بر سوریه و استفاده داعش از فرصت پیش‌آمده به واسطه زلزله پرداختند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، صبح امروز روزنامه «اتحاد الاماراتی» در مطلبی در خصوص وضعیت داعش در سوریه نوشت:« روز گذشته بر اثر انفجار خودرویی در شرق سوریه ۸ غیرنظامی جان باختند و حدود ۴۰ تن مجروح شدند» و همچنین نوشت: «داعش با استفاده از زلزله ویرانگر اخیر فرصت یافته تا دوباره نیروهای خود را در سوریه گسترش دهد، به ویژه در منطقه بیابانی سوریه که در روزهای گذشته مجموعه‌ای از حملات را در این بیابان‌ها انجام داده است.»

خبرگزاری رسمی سوریه«سانا» نیز اعلام کرد: «در حالی که شهروندان در حال تلاش برای جمع‌آوری قارچ در منطقه «کباجب» در جنوب غربی دیرالزور بودند، مین‌های به‌جا مانده از داعش خودروی آنها را منفجر کرد که در نتیجه، ۵ شهروند کشته و بیش از ۴۰ تن زخمی شدند. همچنین سه روز پیش نیز بر اثر انفجار دو مین به جا مانده از داعش در حماه سوریه ۱۰ شهروند جان باختند و ۱۲ تن زخمی شدند. » سانا همچنین اظهار داشت که این شهروندان نیز در حال جمع‌آوری قارچ بوده اند.

داعش در ۱۷ فوریه نیز به شرق حمص حمله کرد و ۶۸ غیرنظامی و نیروی نظامی را که در حال جمع‌آوری قارچ بودند، کشت. پیش از آن در ۱۱ فوریه بار دیگر داعش به منطقه تدمر حمص حمله کرد که در نتیجه آن حمله ۱۰ شهروند و نیروی دولتی سوریه کشته شدند.

«شروان یوسف» نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری اعلام کرد که از آغاز ماه فوریه و وقوع زلزله ویرانگر در منطقه، افزایش فعالیت داعش در دیرالزور و حومه حمص رصد شده است. در این ماه تلاش‌های اعضای داعش برای فرار از برخی زندان‌ها صورت گرفت که ۲۰ تن از آنها زندانی‌های داعش در زندان راجو در شمال غرب سوریه بودند که اقدام به فرار کردند. در این زندان حدود ۱۳۰۰ داعشی حضور دارند.

شروان یوسف در ادامه بیان داشت که داعش از سال ۲۰۱۹ راهبرد خود را تغییر داده و حملات خود را از طریق هسته‌های خود که در گذشته در بسیاری از مناطق سوریه گسترش یافته‌اند، انجام می‌دهد. داعش ۱۴ حمله را با وجود عملیات‌های امنیتی گسترده نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در شمال و شرق سوریه انجام داده‌است.داعش در هفت ماه گذشته مسئولیت ۳۴ حمله تروریستی در جنوب سوریه را بر عهده گرفته است.

یوسف از حضور فعال و کنترل داعش در برخی مناطق شرق دیرالزور خبر داد و افزود :«داعش از فرصت فاجعه زلزله استفاده کرد و بار دیگر خود را در سوریه گسترش داد. این نشان می دهد که داعش هنوز تمام نشده است.»

کد خبر 43518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha