زمین لرزه در مالاتیا چندین کشته و مجروح به جا گذاشت

سرویس ترکیه - وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری در مالاتیا سبب کشته شدن یک تن و مجروح شدن 69 تن دیگر شد.

به گزارش کردپرس، وقوع یک زمین لرزه جدید در مالاتیا باعث کشته شدن دست کم یک نفر و مجروح شدن بیش از 69 تن دیگر، همچنین فرو ریختن شماری از ساختمان های این مناطق شد.

بر اساس گزارش موجود در پایگاه خبری سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد)، زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر در ساعت 12.04 امروز استان مالاتیا را لرزاند. مرکز این زمین لرزه منطقه یشیل یورت و عمق آن 6.69 کیلومتری از سطح زمین بود.

این زمین لرزه که در استان های الازیغ، مالاتیا، بینگل و شماری دیگر از استان های مجاور نیز حس شد، سبب ایجاد وحشت بسیار در مردم این مناطق شد.

اورهان تاتار یکی از مدیران ارشد آفاد در سخنانی اعلام کرد که این زمین لرزه تا کنون بیش از 45 پس لرزه بزرگ با قدرت های بین 5 تا 6 ریشتر داشته است. یونس سزر رئیس آفاد نیز در سخنانی جان باختن یک شهروند و مجروح شدن 69 تن دیگر را تایید کرد. بر اساس گزارش های اولیه تا کنون تخریب 29 ساختمان در این استان تایید شده است.

سازمان آفاد از مردم خواست تا از تردد در اطراف ساختمان های آسیب دیده خودداری کنند. بسیاری از افرادی که برای برداشت وسیله های خود به ساختمان های آسیب دیده از زمین لرزه مرعش رفته بودند، امروز در زمین لرزه مالاتیا زیر آوار ماندند.

کد خبر 43316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha