بزرگ شدن شکاف دیواره یک سد در شرناخ باعث نگرانی مردم شد

سرویس ترکیه - بزرگ شدن شکاف دیواره سد کاوشاک تپه در اولودره شرناخ باعث نگرانی مردم منطقه شد.

به گزارش کردپرس، ترک های روی دیواره سد کاوشاک تپه در اولودره (نام کُردی: قیلِبان) استان شرناخ تبدیل به شکاف بزرگی در این سد شدند که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مردم منطقه شده است.

سد کاوشاک تپه یکی از 5 سد امنیتی ساخته شده بر روی رود اورتاسو است که در سال 2009 ساخته شدند. به نوشته مزوپوتامیا، از دو سال پیش ترک هایی روی دیوار این سد آغاز به شکل گرفتن کردند. از همان زمان مردم روستاهای اطراف نسبت به ایجاد این ترک ها ابراز نگرانی کردند. با این حال مقامات مسئول توجهی به این امر نکردند.

بنا بر این گزارش، همزمان با ایجاد شکاف در دیوار سد کاوشاک تپه، سدهای اورتاباغ، ایشیک ورن، اورتاسو، و بالّی نیز دچار شکاف هایی در دیواره های خود شدند. در تصاویر گرفته شده از این سدها نشتی آب بر روی دیواره ها قابل مشاهده است.

پیشتر حسین قاچماز نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از شرناخ، در تاریخ 10 نوامبر با ارائه یک پرسش پارلمانی به مجلس ترکیه، خواستار پاسخ گویی وزیر کشاورزی و جنگلداری درباره این شده بود که چرا اقدامات لازم برای رفع ترک های روی دیوار سدهای منطقه صورت نگرفته است.

وزارت کشاورزی نیز در پاسخ اعلام کرده بود که ترک ها بر روی سدهای مورد نظر هیچ خطری برای آنها ندارد و این سد ها نیز خطری برای روستاهای منطقه ندارند.

کد خبر 43232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha