از اتحادیه عرب راه‌حل سیاسی خواسته‌ایم/موضعی بی‌طرفانه از روسیه ندیدیم

سرویس سوریه - «الهام احمد» ریاست مشترک شورای اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) اعلام کرد چون مواضع روسیه برای میانجیگری بی‌طرفانه نیست، از اتحادیه عرب برای ارائه نقشه‌راهی برای راه‌حل سیاسی در سوریه درخواست کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، «الهام احمد» ریاست مشترک شورای اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) اعلام کرد که از اتحادیه عرب خواسته‌اند تا نقشه‌راهی برای راه‌حل سیاسی در سوریه تهیه کند، زیرا موضع روسیه برای میانجیگری بی‌طرفانه نیست.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «الهام احمد» ریاست مشترک شورای اجرایی MSD روز شنبه در بیانیه‌ای که در روزنامه «شرق‌الاوسط» منتشر شد، اعلام کرد که در گذشته با چندین طرف عربی دیدار داشته است که مواضع MSD را تایید کرده‌اند و از پذیرش دولت سوریه به شکل موجود خودداری کرده‌اند.

الهام احمد در خصوص بازدید رئیس جمهور سوریه «بشار اسد» از عمان اعلام کرد که نمی‌پندارد بازدید بشار اسد از عمان هیچ راه‌حلی به وجود بیاورد زیرا توافق بدون قید و شرط تنها موضع دولت سوریه را تقویت می‌کند و راه‌حل سیاسی به وجود نمی‌آورد.

این مقام سیاسی کرد توضیح داد که پیشتر روسیه تلاش کرد بین آنها و دمشق میانجیگری کند اما تلاش‌های روسیه ناموفق بود.

وی ادامه داد: «در دیدارهای رسمی با روسیه هیچ موضعی مبنی بر میانجیگری روسیه در بحران سوریه دریافت نکردیم زیرا آنها بیشتر طرفدار دولت سوریه بودند تا اینکه میانجیگری کنند و این قضیه، دلیل اصلی نرسیدن به نتیجه دلخواه برای راه‌حل سیاسی در سوریه بود.»

الهام احمد همچنین درباره عواقب زلزله ویرانگری که در ۶ فوریه منطقه را لرزاند، بیان داشت: «دولت سوریه فاجعه زلزله را سیاسی کرد و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه، کمک‌هایی را که ما ارسال کردیم به دلیل عدم رضایت ترکیه رد کردند.»

وی در پایان اظهار داشت: «ترس از دریافت کمک از سوی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، دلیلی بر ضعف آن طرف‌ها است که زندگی مردم را وارد بازی های سیاسی کرده‌اند.»

کد خبر 43233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha