خاکسپاری در مزارهای جمعی را متوقف کنید

سرویس ترکیه - جمعیت «حفظ کرامت جانباختگان و تحقق عدالت» خواستار حفظ کرامت جانباختگان و توقف خاکسپاری در مزارهای جمعی شد.

به گزارش کردپرس، محمود اِرُل سخنگوی جمعیت «حفظ کرامت جانباختگان و تحقق عدالت» در واکنش به اخبار خاکسپاری جانباختگان زمین لرزه در ترکیه به صورت دسته جمعی، با بیان این که خاکسپاری در مزارهای جمعی از جنگ جهانی دوم به بعد ممنوع شده است، خواستار حفظ کرامت جانباختگان و توقف خاکسپاری در مزارهای جمعی شد.

به نوشته مزوپوتامیا، ارُل با اشاره به انتشار تصاویری از خاکسپاری دسته جمعی جانباختگان با پتو و بدون اجرای آیین های خاکسپاری، این کار را باعث ایجاد ترومای روانی برای بازماندگان حادثه و بستگان این افراد توصیف کرد.

ارل با تاکید بر اینکه باید به اجساد جانباختگان احترام گذاشت، گفت: «پس از زلزله اجساد در خیابان ها یا زیر پتو یا در کیسه نگهداری می‌شدند. مردم برای گرفتن مجوزهای لازم برای دفن اموات خود، مجبور بودند آنها را سوار ماشینشان کنند و به دادسراها مراجعه کنند. در این پروسه، اجساد پوسیده شدند. همه اینها نشان دهنده ناتوانی دولت در مدیریت بحران است.»

او با بیان این که جانباختگانی از ادیان و مذاهب مختلف وجود دارند، گفت که این افراد باید بر اساس آیین های خود به خاک سپرده شوند. او از حکومت ترکیه خواست تا قانونی را برای احترام به حقوق جانباختگان وضع کند.

لازم به ذکر است که جمعیت «حفظ کرامت جانباختگان و تحقق عدالت/Ölüye Saygı ve Adalet İnisiyatifi) یکی از جنبش هایی است که در برابر رفتارهای غیر انسانی و خشونت آمیز با جانباختگان در کردستان ترکیه راه اندازی شد.

کد خبر 43153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha