معلوم نیست سرنوشت پول های جمع آوری شده برای زلزله زدگان چه می شود

سرویس ترکیه - امید اوزلاله یک مقام ارشد حزب خوب، سرنوشت پول های جمع آوری شده توسط دولت را نامعلوم خواند.

به گزارش کردپرس، امید اوزلاله رئیس کمیسیون توسعه حزب خوب در سخنانی با بیان این که ردیابی سرنوشت پول های جمع آوری شده در کارزار کمک به زلزله زدگان که از سوی دولت راه اندازی شده، غیر ممکن است، گفت که معلوم نیست دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) این پول ها را صرف چه کاری می کند.

به نوشته جمهوریت، اوزلاله در سخنانی درباره سرنوشت پول های اهدایی به کارزار کمک به زلزله زدگان، گفت: «پول های جمع آوری شده به حساب خزانه‌داری خواهند رفت. یعنی خزانه‌داری وجوه را از طریق بانک‌های دولتی و به حساب هلال احمر (کیزیلای) و سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ( آفاد) واریز می‌کند. میلیاردها لیر از جایی که قابلیت نظارت شدن دارد به جایی می رود که امکان نظارت بر آن وجود ندارد. کیزیلای و آفاد دارای یک سیستم غیر قابل نظارت و غیر پاسخگو هستند. هنوز معلوم نیست که سازمان آفاد در طی 5 سال گذشته چقدر و به چه کسانی پول پرداخت کرده است. ردیابی این پول ها در این سیستم داغان تقریبا غیرممکن است.»

در طی روزهای گذشته اخباری منتشر شده است از احتمال این که پول های جمع آوری شده در کارزار کمک به زلزله زدگان، صرف کارزار انتخاباتی حزب عدالت و توسعه (AKP) شوند.

کد خبر 43118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha