تجلیل از بزرگان موسیقی در جشنواره موسیقی کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ در مراسم اختتامیه موسیقی فجر کرمانشاه از بزرگان و پیشکسوتان این عرصه تحلیل شد.

به گزارش کردپرس؛ این جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار شد و ۱۸ گروه موسیقی از شهرستان‌های استان کرمانشاه به مدت ۲ روز در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه به اجرای برنامه پرداختند.

در شب پایانی این مراسم از پیشکسوتان و چهره های قدیمی عرصه موسیقی مانند «محمد میرزاوندی»، سید جلال الدین محمدیان»، «ابراهیم احمدی»، «فرشاد سیفی»، «مصطفی اسدزاده»، «ناصر ایرانپور»، «مجتبی بهرامی»، «حجت الله مهرابی»، «بابانظر حیدری»، «تیمور محرابی»، «عادل کمالی»، «علی اکبر مصطفایی»، «حمید شلمانی»، «احمد صفری»، «فرزاد امینی»، «جلال فصیحی»، «منوچهر خدابخشی» و «مجید رضایی» تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم پایانی این جشنواره گفت: موسیقی جان دادن به بی جان‌هاست و هنری پر از دانش، ذوق، رنگ و جاذبه است که می‌تواند اثرگذار باشد.

«علی صفدری» تاکید کرد: در بسیاری از دوره‌ها موسیقی بوده که یک ملت را نجات داده، حماسه آفریده و تحولی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال این هستیم که موسیقی در مسیر و اهداف اصلی خود حرکت کند، افزود: سلایق در موسیقی متفاوت است اما مسیر و هدف موسیقی مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین در این مراسم از کتاب «مشق آواز» اثر استاد «مجتبی بهرامی» رونمایی شد، این کتاب به آشنایی و آموزش آواز ایرانی می‌پردازد.

در این مراسم از «دایراک یادگاری» نوازنده خردسال از سرپل‌ذهاب، «کیا علیزاده» نوازنده دیوان از جوانرود، «پریسا درپیشی» نوازنده دف از پاوه، «علی کمالی» نوازنده تنبور از دالاهو، «وحید طاهری» خواننده از کنگاور، «اسد ابراهیمی» از جوانرود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 43067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha