بایدن هم مانند ترامپ ترکیه را بر کردهای سوریه ترجیح می دهد

سرویس جهان- مجله سیاسی 1945 تاکید کرده است جو بایدن هم مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بیشتر به دنبال جلب رضایت ترکیه است و اهمیت زیادی به حمایت از کردهای سوریه نمی دهد.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی 1945 آمریکا یکی از راههای مطمئن برای مقابله موثر با داعش را کاستن از اتکا به ترکیه و ادامه حمایت از کردهای سوریه دانسته است زیرا از نظر این مجله، ترکیه خواسته یا نخواسته، در ادامه حیات داعش تاثیر گذاشته است.

این مجله تاکید کرده است که نیروهای کرد سوریه بهترین ابزار آمریکا در مبارزه موثر با داعش هستند اما تلاش دولت های اخیر آمریکا برای راضی نگاه داشتن ترکیه، حمایت واشنگتن از کردهای سوریه را به حاشیه رانده است.

در این مطلب اشاره شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای راضی نگاه داشتن اردوغان به کردهای سوریه خیانت کرد و زمینه حمله ترکیه را به آنها فراهم کرد.

از نگاه 1945، جو بایدن نیز مانند دونالد ترامپ اهمیت زیادی به کردهای سوریه نمی دهد و بیشتر به دنبال جلب رضایت ترکیه است که این مسئله باعث می شود آمریکا توجه کافی به نیروهای کرد سوریه نکند. همچنین این رویکرد باعث می شود داعش در شمال شرق سوریه همچنان فعال باشد.

این مجله ادعا کرده است حمایت آمریکا از اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه در راستای منافع استراتژیک این کشور است.

کد خبر 42999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha