اختلافات را کنار گذاشته و همه گذرگاه‌های مرزی و داخلی سوریه را باز کنید

سرویس سوریه - «جوان ملا ابراهیم» رئیس مشترک مرکز رسانه‌ای مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و عضو گروه بحران با اشاره به آمادگی مدیریت خودگردان برای ارائه کمک به مناطق زلزله‌زده از همه طرفین خواست اختلافات را کنار گذاشته و گذرگاه‌های مرزی و داخلی را باز کنند.

به گزارش کردپرس، «جوان ملا ابراهیم» ​​رئیس مشترک مرکز رسانه‌ای مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و عضو گروه بحران با بیان اینکه مدیریت خودگردان آماده ارائه کمک به همه سوری‌ها است از طرفین خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و گذرگاه‌های داخلی و مرزی سوریه را باز کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «جوان ملا ابراهیم» ​ در مورد مکانیسم انتقال کمک‌ها به مناطق ویران‌شده گفت: «مدیریت خودگردان کمک‌های بشردوستانه را برای قربانیان زلزله در شمال و غرب سوریه آماده کردند، بدین منظور که از گذرگاه‌های «ام‌جلود» و «اون دادات» وارد مناطق تحت کنترل ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن و از طریق گذرگاه «طیحه» وارد مناطق تحت کنترل حکومت دمشق شوند.»

وی ادامه داد: «یک روز پس از زلزله، مدیریت خودگردان یک کاروان کمک‌رسانی شامل ۳۰ تانکر سوخت و کمک‌هایی که ساکنان و سازمان‌های محلی آماده کرده بودند به گذرگاه ام جلود فرستاد اما با وجود تمام تلاش ها برای انتقال کمک‌ها، کاروان کمک‌رسانی به دلیل عدم پاسخ از طرف مقابل به مدت ۵ روز در گذرگاه «ام‌جلود» متوقف ماند. دولت ترکیه و گروه‌های نظامی وابسته به آن به درخواست مدیریت خودگردان پاسخ ندادند.»

به گفته ملا ابراهیم، ​​تنها ۵۳ کامیون کمک‌رسانی آماده شده توسط ساکنان محلی از گذرگاه «ام‌جلود» و تنها حدود ۸۹ کامیون از گذرگاه «اون‌دادات» به مناطق زلزله‌زده منتقل شدند.

ملا ابراهیم با یادآوری این نکته که مدیریت خودگردان مانع انتقال کمک‌ها چه به مناطق شمال‌غرب سوریه و چه به مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه نمی‌شود، ادامه داد: «مدیریت خودگردان آماده ارائه تمامی امکانات است. همان گونە که در روز اول فاجعه اعلام کردیم، با توجه به امکانات موجود، آماده ارائه همه کمک‌ها هستیم.»

ملا ابراهیم ادامه داد: «ما از مردم خود در آن مناطق عذرخواهی می‌کنیم زیرا کمک‌های ما به دست آنها نرسید. میانجی گری‌هایی برای عبور این کمک‌ها به وجود آمد، اما گروه‌های وابسته به دولت ترکیه در شمال و غرب سوریه اجازه عبور این کمک‌ها را ندادند. ما آماده ارائه انواع کمک هستیم. اما موانع زیادی در مقابل کار ما وجود دارد.»

ملا ابراهیم با بیان اینکه کمک‌های بشردوستانه باید بی طرفانه باشد و با همه امکانات به آسیب‌دیدگان چه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و چه در شمال غرب سوریه کمک شود، افزود: «ما سوری هستیم و هدف اصلی ما کمک به مردم خود در سوریه است.»

جوان ملا ابراهیم در پایان گفت: « باید جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشر به قربانیان کمک کنند و همه گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه مرزی «تل‌کوچر» و گذرگاه‌های بین مناطق مدیریت خودگردان و دیگر مناطق سوریه را باز کنند.»

کد خبر 42935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha