برگزاری راهپیمایی محکومیت دستگیری اوجالان در مناطق شمال و شرق سوریه

سرویس سوریه - ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه جزیره در شمال و شرق سوریه با برگزاری راهپیمایی در سالگرد دستگیری اوجالان، دستگیری وی را محکوم کردند و اعلام کردند که تا آزادی فیزیکی اوجالان به مبارزه ادامه خواهند داد.

به گزارش کردپرس، در بیست و چهارمین سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان در ۱۵ فوریه ده‌ها هزار نفر از کردها، عرب‌ها، سریانی‌ها و ارمنی‌ها در کانتون‌های قامشلی و حسکه در منطقه جزیره، در شهرهای قامشلی، حسکه، مناطق گرکه‌لگه و دریک راهپیمایی کردند و ضمن محکوم کردن عملیات بین‌المللی برای دستگیری اوجالان، اعلام کردند که تا آزادی فیزیکی اوجالان به مبارزه ادامه خواهند داد.

به نوشته مزوپوتامیا. این راهپیمایی‌ها با شعار «با مبارزه مردمی نظام امرالی را شکست می‌دهیم» برگزار شد. همه مغازه‌ها و بازارها در این مناطق بسته بودند. از همه اقشار، شخصیت‌های میهن‌دوست، خانواده‌های شهدا، اعضای نهادها، سازمان‌ها، جنبش‌های مدنی، زنان، جوانان، شخصیت‌های مذهبی و نمایندگان احزاب سیاسی شمال و شرق سوریه و مدیریت خودگردان کانتون جزیره در این مراسم شرکت کردند.

بر همین اساس، در شهر قامشلو راهپیمایی از چهارراه سونی آغاز شد و این راهپیمایی به سمت مرکز فرهنگی هنری «محمد شیخو» ادامه پیدا کرد. در این راهپیمایی، تصاویری از عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان(PKK) و بنرهایی با نوشته «بدون اوجالان زندگی امکان ندارد» به اهتزار درآمده بود. همچنین مادران آشتی لباس‌های سفیدی که روی آن عکس‌های اوجالان چاپ شده بود پوشیده بودند.

راهپیمایی از مقابل کانون فرهنگی و هنری محمد شیخو به گردهمایی تبدیل شد. «آسیه عبدالله» ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) سخنرانی کرد و ضمن محکوم کردن توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه اوجالان گفت: «توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان، توطئه علیه مردم کردستان، همه مردم، انسانیت و زنان بود.»

عبدالله در ادامه خاطرنشان کرد: عبدالله اوجالان ۲۴ سال است که برای آزادی مردم کردستان مقاومت می‌کند و به فعالیت برای پایان دادن به انکار، قتل‌عام و ظلم علیه مردم مشغول است.

لازم به ذکر است، راهپیمایی‌های مشابهی در شهرهای طبقه، رقه، کوبانی و شهبا برگزار گردید.

کد خبر 42841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha