زندانی سیاسی کُرد پس از سی سال آزاد شد

سرویس ترکیه - رمضان نازلی یر زندانی سیاسی کُرد پس از گذشت سی سال از زندان آزاد شد.

به گزارش کردپرس، رمضان نازلی یر که در سال 1992 به اتهام تجزیه طلبی به حبس ابد محکوم شده بود، پس از گذشت سی سال از زندان آزاد شد.

به نوشته مزوپوتامیا، نازلی یر که از 20 سالگی در زندان به سر می بُرد، در طی سی سال محکومیت خود، به ترتیب در زندان های آمد (دیاربکر)، دیلوک (غازی آنتپ)، ارزروم، چولیک (بینگُل)، کریک قلعه و در آخر نیز در زندان کرکلار ازمیر مانده بود.

نازلی یر در طول سی سال حبس خود بارها مورد خشونت و شکنجه قرار گرفت. او در 24 سپتامبر 1996 در ماجرای کشتار زندانیان بند E زندان آمد، به شدت مجروح شد و مدت زمان زیادی تحت درمان قرار گرفت.

نازلی یر در هنگام آزادی مورد استقبال خانواده و بستگان خود، همچنین اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و اعضای انجمن همبستگی با خانواده های زندانیان شاخه اژه قرار گرفت.

نازلی یر در هنگام آزادی ابراز شادی نکرد و گفت که از مرگ مردم در زیر آوار زلزله بسیار غمگین است. او همچنین گفت که برخی از بستگان خود را در این زلزله از دست داده است.

لازم به ذکر است که بر اساس قوانین ترکیه زندانیانی که به حبس ابد محکوم می شوند، می توانند پس از گذشت سی سال از زندان آزاد شوند. اما زندانیان حبس ابد مشدد نه تنها پس از سی سال آزاد نمی شوند بلکه دوران محکومیت خود را نیز در انفرادی می گذرانند.

کد خبر 42835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha