آتش‌بس موقت پ.ک.ک فرصتی برای برقراری آشتی میان ترکیه و کردها

سرویس جهان- دو کارشناس مسائل کردها معتقدند آمریکا باید از فرصت اعلام آتش‌بس یکطرفه پ.ک.ک برای برقراری آشتی میان ترکیه و کردها استفاده کند.

به گزارش کردپرس، حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در میانه وقوع زلزله مهیب در ترکیه و سوریه و به خاطر آنچه کاهش آلام مصیبت زدگان و فراهم کردن زمینه کمک به آسیب دیدگان زلزله خوانده، هر گونه اقدام نظامی در داخل ترکیه را متوقف کرده است.

مکان بودت، کارشناس مسائل کردها در مقاله‌ای که صفحه توییتر خود منتشر کرده، آتش‌بس یکطرفه پ.ک.ک را یک فرصت مناسب برای برقراری دوباره آتش‌بس در جنگ ترکیه و کردها و برقراری آشتی ترکیه با کردها در دو طرف مرز دانسته است.

او پیشنهاد کرده است آمریکا از ترکیه نیز بخواهد متقابلاً جنگ با کردها در دو طرف مرز را متوقف کند تا زمینه برقراری آشتی فراگیر و کمک به افزایش امنیت منطقه فراهم شود.

الیزا مارکوس، پژوهشگر مسائل کردها و کارشناس تنش ترکیه و کردها نیز از آمریکا خواسته است از فرصت اعلام آتش‌بس یکطرفه پ.ک.ک استفاده کرده و آنکارا را نیز به اعلام آتش‌بس ترغیب کند.

او در صفحه توییتر خود نوشت آمریکا می تواند به این بهانه دو طرف را به ازسرگیری مذاکرات صلح ترغیب کند.

جارود موریس، کارشناس مسائل سیاست خارجی آمریکا نیز کشورش را ترغیب کرد برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان ترکیه و پ.ک.ک با استفاده از فرصت اعلام آتش‌بس یکطرفه توسط این گروه کرد معارض ترکیه پا پیش بگذارد.

کد خبر 42791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha