قدرت‌های بین‌المللی باید موضع خود را اصلاح کرده و از سیاست قتل‌عام مردم کرد حمایت نکنند

سرویس ترکیه - شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) به مناسبت سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان از قدرت‌های دخیل در فرایند دستگیری اوجالان خواست تا موضع خود را اصلاح کرده و از سیاست قتل‌عام مردم کرد حمایت نکنند.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) با انتشار بیانیه‌ای در بیست و پنجمین سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان ضمن درخواست برای اعتراض قویتر از گذشته نسبت به دستگیری وی، از کشورهای دخیل در فرایند دستگیری اوجالان خواست تا موضع خود را اصلاح کنند و از سیاست قتل‌عام کردها توسط دولت ترکیه حمایت نکنند.

اطلاعیه ریاست مشترک شورای اجرایی KCK که در آژانس خبری هاوار منتشر شد به شرح زیر است:

« توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان وارد سال 25م شد. توطئه دستگیری اوجالان برای قتل‌عام کردها انجام شد. ما مشارکت همه نیروهایی را که در این توطئه بین‌المللی نقش داشتند، محکوم می‌کنیم.

در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ اوجالان در یک توطئه از سفارت یونان در کنیا ربوده و به دولت ترکیه تحویل داده شد. ربودن اوجالان و تحویل او به ترکیه بزرگترین توطئه بین‌المللی در قرن بیستم است. ایالات متحده آمریکا و اسرائیل این توطئه بین‌المللی را با حمایت کشورهای اروپایی و با هماهنگی ناتو رهبری کردند. بسیاری از دولت‌ها و قدرت‌ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم در این توطئه دست داشتند. بنابراین، دستگیری اوجالان نه تنها توطئه قرن بیستم، بلکه یکی از بزرگترین توطئه‌های بین‌المللی در تاریخ بود. در پشت صحنه چنین توطئه گسترده‌ای قطعاً نقشه‌های بسیار بزرگی وجود داشت.

پاسخ به این سوال که چرا چنین توطئه‌ای علیه اوجالان انجام شد و چرا اوجالان توسط قدرت‌های بزرگ جهانی به دولت ترکیه تحویل داده شد، نشان دهنده بسیاری از نقشه‌های کثیف این قدرت‌ها بر سر مردم کرد و خاورمیانه است. با طرح این سوال و پاسخ به این سوال می توان به توطئه بین‌المللی و نقشه‌های پشت این توطئه پی برد.

توطئه بین‌المللی در فرآیندی رخ داد که ایالات متحده قصد داشت به خاورمیانه حمله کند. سپس این مداخله برنامه‌ریزی شده صورت گرفت که این واقعیت را برجسته می‌کند که آمریکا، اوجالان و حزب کارگران کردستان (PKK) را مانعی برای سیاست‌های خود می‌دید، بنابراین قبل از شروع حمله به خاورمیانه، می‌خواست ابتدا اوجالان و PKK را نابود کند. بنابراین، توطئه بین‌المللی به عنوان بخشی از سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه صورت گرفت. نقش دولت ترکیه در این توطئه فقط یک نظاره‌گر بود. خود اوجالان اعلام کرد که این توطئه توسط آمریکا و ناتو طراحی و اجرا شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «توطئه بین‌المللی هنوز به هدف خود نرسیده و پایان نیافته است. هدف این است که کردها قتل عام شوند و توطئه پیروز شود. توطئه علیه اوجالان، توطئه علیه مردم کرد است. سیستم امرالی یک سیستم ساخته شده برای پیروزی توطئه‌ها است. تا زمانی که سیستم امرالی و اسارت فیزیکی اوجالان ادامه پیدا کند، توطئه ادامه خواهد داشت. بدون شک تاکنون با مبارزه از موفقیت اهداف توطئه جلوگیری شده است. از این پس نیز می‌ت​وان با افزایش مبارزه به منظور شکستن نظام انزوا و شکنجه در امرالی و فراهم نمودن آزادی فیزیکی اوجالان ، جلوی توطئه را گرفت و توطئه بین‌المللی را خنثی کرد. از آنجایی که توطئه علیه اوجالان در سطح بین‌الملل بود، بسیار مهم است که حمایت از اوجالان و مبارزه با توطئه در سطح بین‌الملل باشد. مردم کرد و دوستانشان می‌خواهند مبارزه با توطئه را در سطح جهانی گسترش دهند، سیستم انزوا و شکنجه امرالی که ۲۵ سال به طول انجامیده را شکست دهند . آزادی فیزیکی اوجالان را تضمین کنند و در نتیجه توطئه را به طور کامل نابود کنند. بر این اساس از مردم کردستان، دوستان مردم کرد و نیروهای دموکراتیک انقلابی می‌خواهیم که مخالفت خود را با این توطئه بیش از پیش نشان دهند و مبارزه را تقویت کنند. ما از قدرت‌های بین‌المللی نیز می‌خواهیم که این موضع را اصلاح کنند و از سیاست‌های نسل‌کشی کردها توسط دولت ترکیه حمایت نکنند.»

کد خبر 42779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha