هیچ راه‌حلی بدون اوجالان امکان پذیر نیست

سرویس ترکیه - جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت سالروز دستگیری عبدالله اوجالان با انتشار بیانیه‌ای خواستار گسترش مبارزه برای آزادی وی شد و اعلام کرد که بدون اوجالان هیچ راه‌حلی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV- DEM) به مناسبت سالروز دستگیری عبدالله اوجالان، با انتشار بیانیه‌ای خواستار گسترش مبارزه برای دفاع از ارزش‌های اوجالان شد و اعلام کرد که فلسفه عبدالله اوجالان راه‌حل همه مشکلات است و بدون او هیچ راه‌حلی امکان‌پذیر نیست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، جنبش جامعه دموکراتیک در این بیانیه اعلام کرد که توطئه بین‌المللی علیه اوجالان را محکوم می‌کند و گفت که اوجالان نماینده اراده مردم و جوامع تحت ستم است. TEV-DEM همچنین اعلام کرد که مقاومت تاریخی اوجالان در امرالی توطئه‌ها را شکست داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تحرکات خطرناک دیپلماتیک، امنیتی و سیاسی بین بسیاری از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی، در چارچوب طرحی مشترک با هماهنگی اطلاعاتی، در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹، یکی از نقشه‌های ترکیه در قرن ۲۰ را به نمایش گذاشت. دولت ترکیه با نقشه دستگیری عبدالله اوجالان می‌خواست کردها را به طور کلی قربانی کند و علیه آنها جنایت و قتل عام انجام دهد.»

در ادامه بیانیه به سیستم شکنجه در امرالی اشاره شده و آمده است: «دولت ترکیه در امرالی مجازات‌های شدید، انزوا و شکنجه علیه اوجالان انجام می‌دهد که هیچ ارتباطی بین این مجازات‌ها و قوانین وجود ندارد. سلب حق امید به آزادی و رد درخواست ملاقات از سوی خانواده‌ها و وکلا و نیز رد درخواست سازمان‌های بهداشتی، حقوقی، مدنی و بین‌المللی برای ملاقات با عبدالله اوجالان، اقدامات سیاسی جنایتکارانه و خلاف تمامی توافقات حقوق بشری است.»

کد خبر 42771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha