بولدان و قلیچدار اوغلو در کنار هم در دیاربکر: با هم بر زخم های مردم مرهم خواهیم گذاشت

سرویس ترکیه - پروین بولدان و کمال قلیچدار اوغلو رؤسای دو حزب HDP و CHP در بازدیدی مشترک از مناطق زلزله زده در دیاربکر بر همبستگی برای التیام رنج ها تاکید کردند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به همراه شماری از نمایندگان و شهرداران هر دو حزب از مناطق زلزله زده در دیاربکر بازدید کردند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در این بازدید مشترک، ابرو گونای سخنگوی HDP، مرال دانیش بشتاش رئیس مشترک فراکسیون HDP، هوشیار اوزسوی نماینده دیاربکر، رُشدی تریاکی نماینده HDP، و گلستان آتاسوی و زیاد جیلان رؤسای استانی HDP، تونچ سویر، شهردار ازمیر و عضو ارشد CHP، منصور یاواش شهردار آنکارا، وهاپ سچر شهردار مرسین از CHP، سزگین تانریکولو نماینده کرد CHP، و بسیاری دیگر از اعضای ارشد هر دو حزب بولدان و قلیچدار اوغلو را همراهی کردند.

پروین بولدان در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در محله ای ویران شده گفت: «آنچه که در این زلزله زیر آوار ماند دولت و آن چه از زیر آوار بیرون آمد انسانیت بود. مردم صرف نظر از عقاید سیاسی، باورها و عقایدشان، با روحیه همبستگی از یکدیگر مراقبت می کنند. این تنها دلیل زنده ماندن ماست و همین روحیه است که ما و جامعه را تقویت می کند.»

او با اشاره به این که شدت خرابی در یاربکر نسبت به استان های دیگر کمتر است گفت: «با این حال همچنان شهروندان بسیاری زیر آوار مانده اند و ما تمام نیروهای خود را برای نجات آنها بسیج کرده ایم.»

کمال قلیچدار اوغلو نیز در سخنانی با تاکید بر همبستگی بین گروه ها و احزاب مختلف گفت: «قلب همه ما در مناطق زلزله زده می تپد. این زلزله همه ما را به هم نزدیک کرد. ما می خواهیم با همراهی و کمک هم در کنار هم این درد را مرهم بگذاریم.»

او مشکل بزرگ در مناطق زلزله زده را فقدان هماهنگی بین نیروهای مختلف و آفاد دانست.

کد خبر 42655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha