افزایش شمار جانباختگان زلزله در سوریه به ۵۱۸۹ تن

سرویس سوریه - بر اثر زلزله ویرانگر بامداد دوشنبه گذشته در کردستان ترکیه و پس‌لرزه‌های این زلزله، تاکنون حداقل ۵۱۸۹ تن در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کردپرس، بر اثر زلزله ۷,۸ ریشتری بامداد دوشنبه گذشته با مرکزیت شهر مرعش در کردستان ترکیه، تاکنون حداقل ۵۱۸۹ تن در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کردند که تاکنون حداقل ۵۱۸۹ تن در سوریه بر اثر زلزله کشته شده و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده اند.

منابع SOHR اعلام کردند که تاکنون در مناطق تحت کنترل دولت سوریه حداقل ۲۰۴۹ تن و در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه نیز حداقل ۳۱۴۰ تن کشته شده‌اند.

این آمار شامل قربانیانی که قبل از رسیدن نیروهای امدادی توسط بستگانشان دفن شده‌اند و ۹۷۵ سوری که در خاک ترکیه بر اثر زلزله کشته شده‌اند، نمی‌شود.

منابع SOHR پیش‌بینی کردند که احتمالا تعداد سوری‌هایی که بر اثر زلزله ویرانگر جان‌باخته‌اند به بیش از هفت هزار تن برسد، به این علت که هنوز صدها تن در زیر آوار مفقود هستند.

لازم به ذکر است بامداد دوشنبه ۶ فوریه زلزله‌ای ۷,۸ ریشتری با عمق ۲۴,۱ کیلومتر از سطح زمین، در شهر مرعش کردستان ترکیه رخ داد و مجموعه‌ای از پس لرزه‌ها پس از آن به ثبت رسید که بزرگترین آنها با قدرت ۷,۵ در مقیاس ریشتر بود.

کد خبر 42646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha