افزایش نارضایتی عمومی از حاکمیت پارتی و یکیتی بر اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه امواج و بر پایه نظرسنجی های اخیر، میزان نارضایتی از ناکارآمدی حاکمیت اتحادیه مهینی و حزب دموکرات کردستان عراق افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، نشریه امواج در تحلیلی بر پایه برخی نظرسنجی های عمومی اخیر، از افزایش ناامیدی مردم اقلیم کردستان نسبت به بهبود سطح زندگی در این منطقه خبر داد.

این نشریه با اشاره به این که اقتصاد اقلیم کردستان به شکل کم سابقه ای دچار بحران شده، ارتباطات دولت اقلیم کردستان با بغداد دچار تنش شده و شرکت های بین المللی نفتی فعال در اقلیم کردستان تحت فشار قرار دارند، نوشت: این مولفه ها چشم انداز بهبود سطح زندگی مردم اقلیم کردستان را مبهم کرده است.

در این گزارش همچنین با اشاره به این که دولت منطقه ای اقلیم کردستان عراق از نزدیک به سه دهه پیش، به طور انحصاری در اختیار دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی بوده، عامل ناکارآمدی حکومت را این دو حزب دانسته است.

این نشریه با اشاره به افزایش نارضاتی مردم از عملکرد دولت و افزایش اعتراضات خیابانی نسبت به تشدید تنش میان حکومت و مردم در این منطقه هشدار داده است.

همچنین تاکید شده است تنها را برای عبور از این بحران، پشت بستن بیشتر حکومت اقلیم کردستان به مردم و ایجاد اصلاحات واقعی عنوان شده است.

کد خبر 42581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha