عملیات بیولوژیکی در 3 هزار هکتار از مراتع و جنگل های کردستان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی کردستان از اجرای عملیات بیولوژیکی در 3 هزار هکتار از مراتع و جنگل های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور با اشاره به تخریب های صورت گرفته در جنگل ها و مراتع استان کردستان، گفت: در راستای جبران بخشی از تخریب های صورت گرفته در اراضی طبیعی استان کردستان طی سال جاری اقدامات مختلفی برای احیا آن صورت گرفته است.

وی از اجرای عملیات بیولوژیکی در منابع طبیعی استان کردستان خبر داد و افزود: طی سال جاری در 3 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع استان کردستان عملیات بیولوژیکی در بخش های مختلف از جمله کاشت نهال، احیا گیاهان دارویی و ... اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن این مهم در هزار هکتار از اراضی طبیعی استان طرح احیا گیاهان دارویی اجرایی شده است که بخش زیادی از این فعالیت از سوی جوامع محلی انجام شده است.

شریفی پور به دیگر فعالیت های صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اجرایی کردن طرح کاشت یک میلیارد درخت، کار کاشت نهال به تعداد ۲۵۰ میلیون اصل برای چهار سال در استان کردستان آغاز شده و این مهم به صورت مستمر دنبال می شود.

وی با دعوت عمومی از مردم و مسئولان در مشارکت فعال در طرح کاشت نهال، یادآور شد: در حال حاضر دو نهالستان سنندج و مریوان سالانه بالغ بر سه میلیون اصل نهال تولید می کنند و این نهال ها به صورت رایگان در اختیار مردم و دوست داران طبیعت قرار داده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی، بیان کرد: خوشبختانه در راستای اقدامات صورت گرفته در سطح استان، میزان مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه در مناطق روستایی در راستای حفاظت از منابع طبیعی افزایش پیدا کرده است.

شریفی پور گفت: این مشارکت و همراهی مردم زمینه را برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی فراهم می کند و انتظار داریم که در این مسیر اصحاب رسانه و دیگر قشرهای مرجع نیز برای فرهنگ سازی بهتر ما را یاری کنند.

کد خبر 42567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha