افزایش شمار جانباختگان زلزلە در سوریە بە ۱۵۴۵ تن

سرویس سوریه - بر اثر زلزله بزرگ بامداد دیروز با مرکزیت غازی آنتپ در ترکیه، تاکنون در مناطق شمال غرب سوریه دست کم ۱۵۴۵ تن جان باخته‌اند.

به گزارش کردپرس، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ تن در سوریه بر اثر زلزله جان خود را از دست داده و شمار جانباختگان همچنان در حال افزایش است.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری دولتی سوریه تاکنون ۸۰۲ تن در مناطق تحت کنترل دولت سوریه در استان‌های حلب، حماه، لاذقیه و طرطوس جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌های دریافتی از سازمان دفاع مدنی سوریه (کلاه سفیدها)، در مورد مناطق تحت کنترل مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه نیز حاکی از جان باختن ۷۳۳ تن، در این مناطق است.

بر حسب این گزارش‌ها تاکنون حداقل ۱۵۴۵ تن در سوریه بر اثر زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین شاهدان عینی در مناطق شمال غرب سوریه در مصاحبه با خبرنگاران CNN از شرایط وخیم پس از زلزله و کشته‌شدن کامل بعضی از خانواده‌ها و سرگردانی بازمانده‌ها در خیابان‌های سرد این مناطق سخن گفتند.

خلیل خشاوی، عکاس‌خبرنگار مستقر در جندرس واقع در شمال غرب سوریه اظهار داشت که در ده سال پوشش خبری جنگ در سوریه تاکنون صحنه‌هایی را ندیده که به اندازه صحنه‌های پس از زلزله، فاجعه بار بوده باشند.

به گفته اداره کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه نیز، این زلزله‌ به چندین مکان باستانی در سوریه، از جمله مسجد امام اسماعیل و قلعه شمیس در استان حماه و ارگ متعلق به قرن ۱۳ میلادی در حلب ، آسیب قابل ملاحظه‌ای وارد کرده است.

شایان ذکر است، بامداد دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۷,۸ در مقیاس ریشتر، در استان غازی‌آنتب واقع در جنوب ترکیه رخ داد و مناطق بسیاری از کردستان ترکیه و دیگر مناطق ترکیه و همچنین مناطق شمال غرب سوریه را تحت تاثیر قرار داد.

کد خبر 42466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha