وضعیت در مناطق شمال غرب سوریه فاجعه بار است

سرویس سوریه - در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز و شدت تخریب و ویرانی‌ها در این مناطق، سازمان دفاع مدنی سوریه( کلاه سفیدها) در مناطق شمال‌غرب سوریه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

بە گزارش کردپرس، در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز با مرکزیت استان مرعش که در مرز ترکیه با کردستان سوریه قرار دارد، تخریب، ویرانی و فروریختن ساختمان‌ها در مناطق زیادی گزارش شده و همچنین صدها نفر از شهروندان ترکیه و سوریه کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، سازمان دفاع مدنی سوریه (کلاه‌ سفیدها) در مناطق شمال‌شرق سوریه با «فاجعه بار» خواندن شرایط در مناطق شمال غربی سوریه، وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند و اظهار داشتند که این زلزله صدها مجروح، ده‌ها کشته و آوارگی مردم در زمستان را به دنبال داشته است و هوای سرد و طوفانی، وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

سازمان کلاه‌سفیدها در بیانیه ای از تمام مسئولان محلی، نهادهای مدنی و سازمان‌های حقوق بشری فعال در سوریه درخواست کردند که برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله، منابع خود را با آنها به اشتراک بگذارند و با آنها در کمک به آسیب‌دیدگان مشارکت کنند.

این سازمان از جامعه جهانی خواست که در برابر این حادثه، پاسخگو باشد و اقدامات لازم را برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع اتخاذ کند.

همچنین این سازمان از جامعه جهانی درخواست کرد که بر نجات غیرنظامیان در سوریه متمرکز شوند تا اطمینان حاصل نمایند که در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری، بمباران یا حمله‌ای صورت نمی گیرد.

کد خبر 42396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha