ضرب و شتم  زندانیان سیاسی کُرد در زندان الازیغ

سرویس ترکیه -  15 تن از زندانیان زندان الازیغ، به دلیل اعتراض به اعمال غیر قانونی علیه زندانیان، از سوی گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش یکی از زندانیان از زندان الازیغ، 15 تن از زندانیان این زندان، به دلیل اعتراض به اعمال غیر قانونی علیه زندانیان سیاسی کُرد، از سوی گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، لقمان اصلان زندانی کُرد 40 ساله که 23 سال است در زندان به سر می برد، در تماس تلفنی به خانواده خود از تضییع حقوق زندانیان در زندان الازیغ خبر داد و گفت: «کیفیت غذای زندان بسیار بد است. آنها برای وعده صبحانه تنها دو عدد زیتون، یک تکه پنیر و یک تکه کوچک نان به زندانیان می دهند. آنها هر شب به بندها حمله می کنند. گاهی برای آزار زندانیان از دستگاه آب پاش استفاده می کنند.»

اصلان گفت: «زندانیانی که علیه این اقدامات غیر قانونی اعتراض کرده اند، 2 روز پیش از سوی گارد زندان مورد حمله قرار گرفته و به طور وحشیانه ای کتک خورده اند.»

در همین رابطه سؤاد اصلان برادر این زندانی سیاسی به خبرنگارها گفت که پس از مدت ها تلاش بعد از دو سال موفق به ملاقات با برادر خود در زندان شده است و این دیدار تنها 20 دقیقه به طول انجامیده است. او خواستار برخورد در چارچوب قانون با زندانیان و احقاق حقوق انسانی آنها شد.

کد خبر 41801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha