موزه مشروطه‌ کرمانشاه در خانه تاریخی فیض مهدوی دایر می‌شود

سرویس کرمانشاه _ سرپرست‌ اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کرمانشاه، گفت: با رایزنی‌های انجام شده، موزه مشروطه کرمانشاه در خانه تاریخی فیض مهدوی (خانه مشروطه) در این شهر دایر می‌شود.

به‌گزارش کردپرس، داود حسنی در بازدید از بافت تاریخی شهر کرمانشاه به همراه فرماندار شهرستان، اظهار کرد: در بازدیدی که به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین شهری از خانه تاریخی فیض مهدوی کرمانشاه که به خانه مشروطه نیز شهرت دارد، ضمن رایزنی با بهره‌برداران این مجموعه مقرر شد تا موزه مشروطه کرمانشاه در بخشی از این بنای تاریخی دایر شود.

سرپرست‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه، گفت: در این بازدید که از بافت تاریخی شهر کرمانشاه انجام شد، ضمن بررسی میدانی وضعیت موجود و تصمیم‌گیری‌هایی برای برنامه‌های آینده بافت انجام شد.

او افزود: در این بازدید بر ضرورت سامان‌دهی و سنگ‌فرش بخشی از بافت تاریخی به ویژه در گذر جلوخان تاکید شد.

حسنی ادامه داد: این اقدام نیازمند همکاری و مشارکت شهرداری کرمانشاه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

او گفت: همچمنین ضرورت سامان‌دهی و احیاء خانه‌های تاریخی محله فیض آباد کرمانشاه نیز از جمله نتایج این بازدید میدانی بود.

سرپرست‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: همچنین در بازدیدی که از خانه تاریخی فیض مهدوی به عمل آمد به عنوان یک الگوی احیاء و مرمت و بهره‌برداری برای سامان‌دهی خانه‌های تاریخی شهر کرمانشاه مطرح شد.

او گفت: در شهر کرمانشاه تعدادی از خانه‌ها و بناهای تاریخی در چند سال اخیر توسط بخش خصوصی احیاء و مرمت شده‌اند که با مجوز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاربری اقامتی، پذیرایی و فرهنگی پیدا کرده‌اند که موجب رونق این مجموعه‌ها شده است.

حسنی در خاتمه تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود کنند ضمن پرداخت تسهیلات از هرگونه حمایت این اداره برخوردار خواهند بود.

کد خبر 41775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha