اشغال عفرین را متوقف کنید/ترکیه به تمام دستاوردهای کردها در سوریه حمله کرده است

سرویس ترکیه - کمیته اجرایی HDP با انتشار بیانیه ای در واکنش به سیاست های اشغالگرانه و جنگ افروزانه ترکیه در عفرین، خواستار توقف هرچه سریعتر اشغال این منطقه شد.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به مناسبت 20 ژانویه، پنجمین سالگرد حمله به عفرین، با انتشار بیانیه ای خواستار توقف سیاست جنگ و اشغال در عفرین و سراسر سوریه شد. HDP در این بیانیه گفت که دولت AKP/MHP تمام تلاش خود را برای نابودی دستاوردهای کردها در سوریه کرده است.

در این بیانیه که در پایگاه خبری رسمی HDP منتشر شده، آمده است: «با وجود هشدار نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل، دولت AKP/MHP اخیرا به جای توقف اشغال، درهای عفرین را به روی گروهک جنایتکار HTŞ، جانشین گروهک النصره باز کرده و به این ترتیب اشغال عفرین ابعادی جدید پیدا کرده است. بر اساس گزارشی که دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) منتشر کرده، تنها در سال 2022 دست کم 151 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در عفرین کشته و صدها نفر زخمی شده اند. در همین گزارش مشخص شد که سازمان های جنایتکار مورد حمایت ترکیه بیش از 677 غیرنظامی از جمله 4 کودک و 21 زن را در عفرین ربوده یا به زندان انداخته اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «عفرین که تا سال 2018 با ثبات ترین و امن ترین منطقه سوریه بود، از زمان اشغال آن به یکی از خطرناک ترین مناطق برای غیرنظامیان تبدیل شده است. دولت AKP/MHP همچنین مهندسی جمعیتی و قومیتی را در عفرین به راه انداخته است و به این ترتیب صدها هزار کرد را آواره کرده و آنها را به زندگی در اردوگاه ها محکوم کرده است. دولت ترکیه این منطقه را به بهشتی برای سازمان های مافیایی ارتکاب انواع جنایات تبدیل کرده است. در چارچوب سیاست های همسان سازی، تمامی آثار فرهنگ و زبان کردی از جمله نام مکان ها حذف شد، همچنین همه نهادهای دموکراتیک و آموزشی ای که توسط مردم ... تأسیس شده بودند، منحل شدند. به موازات رویه انتصاب معتمدان حکومت در شهرداری های HDP در ترکیه، اداره عفرین به دست معتمدان منصوب دولت ترکیه و سازمان های مافیایی سپرده شده است، که دائماً برای کسب غنیمت در منطقه با یکدیگر در رقابت هستند.»

کمیته مرکزی HDP در پایان این بیانیه، با انتقاد از سکوت افکار عمومی جهان در برابر اشغالگری ترکیه و تغییر ساختار جمعیتی عفرین، همچنین غارت منابع آن، این سکوت را بر خلاف تمام قوانین بین المللی و ارزش های بشر دوستانه توصیف کرد و خواستار توقف اشغال عفرین و بازگشت مردم به خانه هایشان و جبران خسارات آنها شد.

کمیته مرکزی HDP همچنین اعلام کرد که به مبارزه خود برای پایان دادن به همه اشغال ها از جمله اشغال عفرین برای حل مسئله کردها که ابعادی منطقه ای یافته است، و تحقق صلح اجتماعی و سیاسی برای رسیدن مردم منطقه به آزادی، ادامه خواهد داد.

کد خبر 41677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha